Page 111 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 111
Razvoj glasbeno-specifičnih gibalnih spretnosti mladih glasbenikov

vanja (Plevnik in Gerževič 2015, 374). Novi strokovni pristopi, kreativne ideje,
temelječe na znanju in razumevanju vsebine, ter ustvarjalen pristop, ki sega
čez trenutno obstoječe meje obstoječega sistema glasbenega izobraževanja,
podprt z utemeljenimi znanstvenimi podlagami in spoznanji, lahko predsta-
vljajo nove trende razvoja skrbi za mlade glasbenike ter razvoj novih para-
digem na področju glasbenega izobraževanja (Ranelli, Straker in Smith 2011;
Duke, Cash in Allen 2011; Medoff 1999; Larsson idr. 1993; Neiman 1989; Grie-
shaber 1986; Gilbert 1980).

Ugotovljeni trendi razlik med posameznimi kategorijami nakazujejo, da je
spremljanje značilnosti gibalnega razvoja izjemno pomembno. Z dodatnim
angažmajem je namreč mogoče gibalne spretnosti precej izboljšati, kar po-
sledično vpliva tudi na rezultat glasbene narave (Gilbert 1980; Grieshaber
1986; Neiman 1989; Gruhn 1997; Jäncke, Schlaug in Steinmetz 1997). Slednje
velja tudi na primeru spremljanja razvoja koordinacije s testom, ki smo ga
uporabili v študiji (Nizam idr. 2018). K povezovanju področij glasbenega izo-
braževanja in kineziologije usmerjajo didaktična priporočila v zgolj nekaterih
učnih načrtih glasbenih predmetov/inštrumentov (preglednica 6 na str. 110).

Na pomembnost skrbi za skladen glasbeni, telesni in gibalni razvoj kot di-

Preglednica 5 Rezultati testa »met žogice v steno«: uspešnost pri opravljanju testa
ter dosežek glede na razred inštrumenta

Kategorija Razred inštrumenta
. . . . . .

Delež uspešnih ()      
Povpreč. št. ponovitev , , , , , ,

Opombe Test povzet po Nizam idr. (2018).

100 20
90 18
80 16
70 14
60 12
50 10
40 8
30 6
20 4
10 2

00
1. razred 2. razred 3. razred 4. razred 5. razred 6. razred
Slika 2 Delež otrok, ki so uspešno opravi test ()
Povprečno število ponovitev
Rezultati testa »met
žogice v steno«: us-
pešnost pri opravlja-
nju testa ter dose-
žek glede na razred
inštrumenta (stolpci
– delež otrok, črta –
povprečno število
ponovitev)

109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116