Page 117 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 117
Učinek poučevanja z gibanjem
na povečanje dnevne gibalne/športne
aktivnosti in zmanjšanje gibalne
neaktivnosti

Andreja Ajdovec
Osnovna šola Orehek Kranj
andreja.ajdovec@gmail.com

Tadeja Volmut
Univerza na Primorskem
tadeja.volmut@pef.upr.si

Cilj prispevka je preučiti učinke gibanja v učnih urah učencev 1. in 3. razreda
na zmanjšanje gibalne neaktivnosti in doseganje gibalnih priporočil. Učence
dveh osnovnih šol smo razdelili v kontrolno skupino (N = 45; KS) in eksperi-
mentalno skupino (N = 41; ES). Gibanje smo merili z merilnikom pospeška, pri-
petim okoli pasu pet zaporednih dni. Razredne učiteljice so med učnimi urami
ES, ki niso gibalne narave, izvajale učenje z gibanjem, pri tem pa zagotovile
doseganje ciljev učnih načrtov. V primerjavi s KS so med tednom otroci ES pre-
živeli za 18  več časa v srednji in visoki intenzivnosti (p = 0,001; VE = 0,88), še
posebej v dopoldanskem (p < 0,001; E = 2,74) in so imeli tudi 17  nižji čas gi-
balne neaktivnosti (p < 0,001; VE = 0,91). Študija prinaša pomembne podatke o
vključevanju gibalno aktivnega učenja mlajših šolskih otrok za zmanjševanje
gibalne neaktivnosti.
Ključne besede: merilnik pospeška, osnovna šola, gibalna neaktivnost, srednja
in visoka gibalna aktivnost

Uvod
Koristi raznolike, redne in dovolj intenzivne gibalne/športne aktivnosti za
zdravje otrok in mladostnikov so dobro znane. V Sloveniji le 21 do 67  slo-
venskih otrok med petim in osmim letom starosti dosega minimalna pri-
poročila gibalne/športne aktivnosti (Volmut 2014, 94), kar hkrati velja le za
18,5  11-, 13- in 15-letnih mladostnikov (»Health Behaviour in School-Aged
Children« 2014). Rezultati omenjenih študij kažejo potrebo po oblikovanju
in izvajanju različnih intervencijskih programov za povečanje dnevne gi-
balne/športne aktivnosti in za zmanjšanje gibalne neaktivnosti otrok in mla-
dostnikov. Priporočila gibalne/športne aktivnosti otrok in mladostnikov med
5. in 17. letom starosti narekujejo, naj bodo ti deležni vsaj 60 minut srednje

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.115-131
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122