Page 120 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 120
reja Ajdovec in Tadeja Volmut

enega prvega in 22 učencev enega tretjega razreda je bilo vključenih v ek-
sperimentalno skupino (ES), 18 učencev enega prvega in 17 učencev enega
tretjega razreda pa v kontrolno skupino (KS). Učenci ES so bili med učnimi
urami, ki niso gibalne narave, deležni poučevanja skozi gibanje. Učenci KS pa
so imeli običajen pouk. Povprečna starost otrok je bila 7,9–1,0 let. V analizo so
bili vključeni le tisti otroci, ki so izpolnjevali zastavljena kriterija, in sicer da so
nosili merilnik pospeška vsaj dva dni med tednom in en dan ob koncu tedna
ter vsaj 80  dnevnega časa merjenja. V nadaljnjo analizo smo zato vključili
63 (83 ) otrok, od tega 17 (89 ) otrok enega prvega in 19 (86 ) otrok enega
tretjega razreda ES ter 16 (89 ) otrok enega prvega in 12 (61 ) otrok enega
tretjega razreda KS.

Potek raziskave
Raziskavo smo izvedli v maju in juniju leta 2017. Pred pričetkom smo vod-
stvu šole in razredničarkam predstavili potek raziskave, njen namen in cilje.
Po pridobitvi soglasja vodstva šole in razredničark smo tudi staršem oziroma
skrbnikom otrok na roditeljskem sestanku pojasnili namen in cilje raziskave
ter jim v podpis razdelili pisna soglasja in navodila za ravnanje z merilnikom
pospeška. Od staršev oziroma skrbnikov otrok smo tako predhodno pridobili
soglasje za sodelovanje otrok v raziskavi.

Opis intervencije
V raziskavo smo vključili dva prva in dva tretja razreda. En prvi razred in en
tretji razred smo vključili v ES. V tej skupini smo v učne ure pri predmetih, ki
niso gibalne narave (matematika, slovenščina, angleščina, spoznavanje oko-
lja, glasbena umetnost in likovna umetnost), tri šolske dni načrtno vključevali
gibanje. Z razredničarkama obeh razredov smo se predhodno dobili in pogo-
vorili o gibalnih aktivnostih, ki bi jih lahko uporabili pri pouku v okviru uvo-
dnih motivacij, dejavnosti za utrjevanje in ponavljanje učne snovi ter obrav-
navi nove učne snovi. En prvi in en tretji razred smo vključili v KS. Pri tej sku-
pini je pouk potekal normalno, po ustaljenem ritmu, brez dodatnih gibalnih
aktivnosti. Tu smo razredničarkama pojasnili, naj pouk izvajata tako, kot ga
izvajata vsakodnevno. Po izvedeni raziskavi smo z učiteljicami izvedli kratek
intervju in preverili, ali so učenci ES in KS dosegli učne cilje.

Pripomočki
Merjenje gibalne/športne aktivnosti
Količino in intenzivnost gibalne/športne aktivnosti otrok smo merili z elek-
tronskimi napravami – merilniki pospeška (ActiGraph wGT3X-BT, ZDA). Te so

118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125