Page 135 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 135
Medpredmetno povezovanje glasbenih
in likovnih vsebin v zamejskem šolstvu

Eda Birsa
Univerza na Primorskem
eda.birsa@pef.upr.si

Barbara Kopačin
Univerza na Primorskem
barbara.kopacin@pef.upr.si

Načrtovanje in izvedba učinkovitih medpredmetnih povezav sta kompleksna,
saj od učiteljev zahtevata poznavanje širokega spektra znanj z različnih podro-
čij. Z raziskavo, ki smo jo opravili s 26. učiteljicami zamejskih osnovnih šol, smo
želeli ugotoviti, na kakšne načine medpredmetno povezujejo glasbene in li-
kovne vsebine ter s kakšnimi težavami se pri tem srečujejo. Izvedli smo pol-
strukturirane intervjuje ter na osnovi klasifikacije odgovorov na tri kategorije
ugotovili, da imajo učitelji (i) premalo znanja z glasbenega in likovnega pod-
ročja, (ii) pomanjkljivo védenje o posebnostih medpredmetnega povezova-
nja ter (iii) presplošna priporočila in napotke v uradnih dokumentih (državnih
smernicah), ki bi jim pomagala pri načrtovanju medpredmetnega pouka. Spo-
znanja o načinu povezovanja glasbenih in likovnih vsebin v zamejskih šolah
bodo lahko odpravila nejasnosti pri načrtovanju in izvedbi učinkovitih med-
predmetnih povezav.
Ključne besede: medpredmetne povezave, glasbena umetnost, likovna umet-
nost, učni načrt, smernice

Uvod
Ključno vprašanje, ki bi se nam moralo pri poučevanju porajati, je, kako or-
ganizirati poučevanje in učenje tako, da bo najučinkovitejše; kako se bomo v
najkrajšem možnem času čim več naučili in kaj narediti, da bi bilo to znanje
trajno. Danes nam internet ponuja zelo veliko vsebin in informacij, do katerih
lahko pridemo zelo hitro, kar je spremenilo naš način razmišljanja o znanju
in védenju.

Eden od načinov, kako priti do take rešitve, se nam ponuja tudi v med-
predmetnem povezovanju, ki je celosten didaktični pristop ter z njim hori-
zontalno in vertikalno povezujemo učne vsebine, znanja in učne spretnosti
(Sicherl Kafol 2015). Mrežno mišljenje je eden od temeljnih načinov delova-
nja možganov, pri katerem se tvorijo povezave med specializiranimi področji

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.133-146
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140