Page 140 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 140
Birsa in Barbara Kopačin

dišč za medpredmetno povezavo med likovno in glasbeno umetnostjo, zato
učitelji večkrat izvajajo nepravilne postopke medpredmetnega povezovanja,
kjer se uresničujejo le cilji enega predmeta. Predlaga posodobitev učnih na-
črtov posameznih učnih predmetov po skupnih načelih in poenotenje zapisa
priporočil o povezovanju, kar bi omogočalo večjo preglednost vsebin in poj-
mov ter načrtovanje in izvajanje smiselnih ter učinkovitih medpredmetnih
povezav.

Opredelitev problema, namen in cilj raziskave
Predstavitev učnih načrtov glasbene in likovne umetnosti ter italijanskih
smernic nam bo osvetlila izpostavljen problem. Kot smo že omenili, se pri
načrtovanju in izvajanju medpredmetnih povezav v praksi pojavljajo raz-
lične nejasnosti. Čeprav so v slovenskih učnih načrtih za glasbeno umetnost
priporočila za načrtovanje medpredmetnih povezav z vsebinami likovne in
glasbene umetnosti precej natančno zapisana, prihaja v praksi predvsem do
nepojmovnih povezav, kar vodi v neenakovredno uresničevanje ciljev vklju-
čenih predmetov, kar so že razkrile nekatere opravljene raziskave (Birsa 2016;
2017; Sardoč idr. 2004). Presplošne usmeritve v italijanskih smernicah in avto-
nomno delo lahko učiteljem predstavljajo dodatno obremenitev. Prepričani
smo, da nepoznavanje vsebin različnih predmetnih področij in nepoznava-
nje strategij medpredmetnega povezovanja lahko vodi do neučinkovitih in
neustreznih medpredmetnih povezav.

Cilj raziskave je bil preučiti mnenja in stališča učiteljev osnovnih šol s slo-
venskim učnim jezikom v zamejstvu o medpredmetnem povezovanju glas-
benih in likovnih vsebin pri njihovem poučevanju.

Raziskovalna vprašanja
Glede na opredelitev problema in cilja raziskave smo si zastavili naslednja
raziskovalna vprašanja:

1. Katere strategije medpredmetnega povezovanja glasbenih in likovnih
vsebin so zamejski učitelji do sedaj uporabili?

2. Ali učitelji v zamejstvu načrtujejo in izvajajo učinkovite medpredmetne
povezave?

3. Ali zamejski učitelji poznajo vsebine z glasbenega in likovnega pod-
ročja, da bi lahko načrtovali in izvajali medpredmetne povezave?

4. S katerimi težavami se srečujejo učitelji v zamejstvu pri načrtovanju
in izvajanju medpredmetnih povezav med glasbeno in likovno umet-
nostjo?

138
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145