Page 161 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 161
jučevanje glasbenih metod poučevanja in učenja v pouk tujega jezika
Preglednica 4 Izid Spearmanovega koeficienta korelacije med obiskovanjem glasbene šole
učiteljev, ki poučujejo TJ, in njihovim vključevanjem glasbenih metod
poučevanja in učenja pri pouku tujega jezika
Metoda petja s pripevanjem R –,
Metoda petja s posnemanjem p ,
Metoda dela z glasbenim zapisom N
Metoda poustvarjalnega petja
Metoda ustvarjanja glasbenih vsebin R –,
Metoda gibalnega/likovnega/besednega ustvarjanja ob glasbi p ,
N
R ,
p ,
N
R –,
p ,
N
R ,
p ,
N
R –,
p ,
N
Opombe R – korelacijski koeficient, p – nivo statistične značilnosti, N – število učiteljev.
nje tujega jezika hkrati. B. Sicherl-Kafol (2001) navaja utemeljene zahteve uči-
teljevega glasbenega poučevanja, ki se nanašajo na njegovo glasbeno raz-
vitost, poznavanje stopenj glasbenega razvoja, strokovno izvajanje glasbe-
nih metod poučevanja, poznavanje strokovnih kriterijev pri izbiranju glasbe-
nih vsebin, načrtovanje glasbenih ciljev na področjih afektivno-socialnega,
psihomotoričnega in kognitivnega razvoja, oblikovanje meril vrednotenja na
osnovi ciljev, ustvarjalnost in občutljivost za estetske vrednote. Če k temu do-
damo še pogoj usposobljenosti za poučevanje tujega jezika, lahko rečemo,
da medpredmetno povezovanje glasbe in tujega jezika za učitelja predsta-
vlja velik izziv.
Pogostost vključevanja glasbenih metod poučevanja in učenja v pouk TJ
glede na obiskovanje glasbene šole učiteljev
V preglednici 4 so prikazani rezultati korelacije med obiskovanjem glasbene
šole učiteljev TJ in RP ter njihovim vključevanjem glasbenih metod učenja in
poučevanja v pouk tujega jezika.
Ugotovili smo, da pri nobeni izmed glasbenih metod učenja in poučeva-
nja ni statistično značilnih korelacij z obiskovanjem glasbene šole učiteljev,
ki poučujejo tuji jezik: obiskovanje glasbene šole učiteljev in metoda petja
159
Preglednica 4 Izid Spearmanovega koeficienta korelacije med obiskovanjem glasbene šole
učiteljev, ki poučujejo TJ, in njihovim vključevanjem glasbenih metod
poučevanja in učenja pri pouku tujega jezika
Metoda petja s pripevanjem R –,
Metoda petja s posnemanjem p ,
Metoda dela z glasbenim zapisom N
Metoda poustvarjalnega petja
Metoda ustvarjanja glasbenih vsebin R –,
Metoda gibalnega/likovnega/besednega ustvarjanja ob glasbi p ,
N
R ,
p ,
N
R –,
p ,
N
R ,
p ,
N
R –,
p ,
N
Opombe R – korelacijski koeficient, p – nivo statistične značilnosti, N – število učiteljev.
nje tujega jezika hkrati. B. Sicherl-Kafol (2001) navaja utemeljene zahteve uči-
teljevega glasbenega poučevanja, ki se nanašajo na njegovo glasbeno raz-
vitost, poznavanje stopenj glasbenega razvoja, strokovno izvajanje glasbe-
nih metod poučevanja, poznavanje strokovnih kriterijev pri izbiranju glasbe-
nih vsebin, načrtovanje glasbenih ciljev na področjih afektivno-socialnega,
psihomotoričnega in kognitivnega razvoja, oblikovanje meril vrednotenja na
osnovi ciljev, ustvarjalnost in občutljivost za estetske vrednote. Če k temu do-
damo še pogoj usposobljenosti za poučevanje tujega jezika, lahko rečemo,
da medpredmetno povezovanje glasbe in tujega jezika za učitelja predsta-
vlja velik izziv.
Pogostost vključevanja glasbenih metod poučevanja in učenja v pouk TJ
glede na obiskovanje glasbene šole učiteljev
V preglednici 4 so prikazani rezultati korelacije med obiskovanjem glasbene
šole učiteljev TJ in RP ter njihovim vključevanjem glasbenih metod učenja in
poučevanja v pouk tujega jezika.
Ugotovili smo, da pri nobeni izmed glasbenih metod učenja in poučeva-
nja ni statistično značilnih korelacij z obiskovanjem glasbene šole učiteljev,
ki poučujejo tuji jezik: obiskovanje glasbene šole učiteljev in metoda petja
159