Page 160 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 160
an Kovačič in Anja Špindler

Preglednica 3 Izid Mann-Whitneyjevega preizkusa, ki prikazuje razlike med učitelji RP in
učitelji TJ v pogostosti vključevanja glasbenih metod poučevanja in učenja
ob posameznih glasbenih dejavnostih pri pouku tujega jezika

Metoda Izobrazba N R U p

Metoda petja s pripevanjem Profesor TJ  , , ,
Profesor RP  , , ,
Skupaj  ,
, , ,
Metoda petja s posnemanjem Profesor TJ  , , ,
Profesor RP  ,
Skupaj  , ,
, ,
Metoda dela z glasbenim zapisom Profesor TJ 
Profesor RP  , ,
Skupaj  , ,

Metoda poustvarjalnega petja Profesor TJ  , ,
Profesor RP  , ,
Skupaj 
, ,
Metoda ustvarjanja glasbenih vsebin Profesor TJ  , ,
Profesor RP 
Skupaj 

Metoda gibalnega/likovnega/besednega Profesor TJ 

ustvarjanja ob glasbi. Profesor RP 

Skupaj

Opombe N – število učiteljev, R – povprečni rang odgovorov, U – Mann-Whitneyev test, p –
nivo statistične značilnosti.

vega vključevanja v pouk TJ ne pojavljajo pri vključevanju dveh glasbenih
metod: pri metodi dela z glasbenim zapisom namreč ne obstajajo statistično
značilne razlike med učitelji RP (R = 62,61) in učitelji TJ (R = 65,71), prav tako
statistično značilne razlike med učitelji RP (R = 65,90) in učitelji TJ (R = 61,67)
ne obstajajo pri metodi ustvarjanja glasbenih vsebin.

Hipotezo 2 lahko na osnovi dobljenih rezultatov delno potrdimo. Med uči-
telji RP in učitelji TJ obstajajo statistično značilne razlike glede pogostosti
vključevanja glasbenih metod učenja in poučevanja v pouk TJ, vendar ne pri
vseh omenjenih glasbenih metodah. Učitelji RP glasbene metode, pri katerih
se pojavljajo statistično značilne razlike, pri pouku TJ uporabljajo statistično
značilno pogosteje kot učitelji TJ.

Izpostaviti velja domnevo, da so učitelji razrednega pouka na glasbenem
področju dosti bolj strokovno podkovani od učiteljev tujega jezika, kar izhaja
iz vsebine dodiplomskih in podiplomskih študijskih programov za izobraže-
vanje v raziskavo vključenih pedagoških profilov.

Uresničevanje medpredmetnega povezovanja glasbe in tujega jezika zah-
teva učitelja, usposobljenega tako za glasbeno poučevanje kot za poučeva-

158
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165