Page 193 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 193
Raziskovalni pouk ob mikroskopiranju v kontekstu medpredmetnega sodelovanja učiteljev

za kakovostnejše izvajanje pouka kot za učiteljevo učenje in njegovo profe-
sionalno rast. Učiteljice menijo, da uporaba mikroskopa pri pouku omogoča
oz. spodbuja medpredmetno povezovanje učiteljev.

Učiteljica naravoslovja je izpostavila pomen sodelovanja učiteljev za izva-
janje učne diferenciacije in individualizacije: »To je ključno za kvalitetno delo
pri pouku . . . Skupaj iščemo rešitve, ki so prilagojene posameznim učencem.«

Opisovale so različne primere kolegialnega sodelovanja in medpredme-
tnega povezovanja. Učiteljica razrednega pouka je poudarila večjo motivira-
nost učencev ob timskem poučevanju učiteljev:

Kadar koli presodim, da učne cilje lahko dosežem npr. z mikroskopi-
ranjem ali kakim drugim načinom eksperimentiranja, se v procesu pri-
prave obrnem na kolegice iz naravoslovja, pogosto pa tudi na učiteljice
razrednega pouka. Pouk v laboratorijih kolegic predmetnega pouka,
ob njihovem strokovnem vodenju, je meni kot učitelju neprecenljivega
pomena. Tudi jaz se učim od njih, ki so strokovnjakinje na teh področjih,
zadovoljstvo učencev ob izpeljanih aktivnostih v opremljenih kabine-
tih je izjemno. Če mikroskopiramo v našem razredu, kolegice pomagajo
pripraviti preparate. Dogovorimo se tudi za dneve raziskovanja.

Tudi učiteljica biologije je ob izkušnji sodelovanja izpostavila navduše-
nje učencev, kadar učitelji sodelujejo ob bolj problemsko zasnovanem po-
uku. Medpredmetno sodelovanje po njenem mnenju prispeva tudi k globin-
skemu učenju učiteljev:

Učenci ob učiteljevem usmerjanju pripravljajo male projektne naloge,
ki jih skupina učiteljev definira na osnovi učnega načrta. Nekateri uči-
telji na naši šoli kvalitetno sodelujemo in se pogosto povezujemo. Zelo
me veseli, kadar se na nas obrnejo učiteljice razrednega pouka, ko sku-
paj izpeljemo pouk, so mlajši učenci navdušeni.

Učiteljica naravoslovja je navedla dve konkretni izkušnji in sicer sodelova-
nje z učiteljico matematike in učiteljico razrednega pouka:

Pri pouku naravoslovja 7 (Prečno in vzdolžno valovanje) sva sodelovali
z učiteljico matematike. Učenci so delali v parih. Povezali sva praktično
in teoretično delo. Uri sta bili zelo ustvarjalni. Učenci zelo predalčkajo
znanja pri posameznih predmetih, s takim načinom dela jim v praksi
pokažemo, kako se znanja iz predmetov povezujejo.

191
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198