Page 190 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 190
jo Zuljan, Petra Pejić Papak in Milena Valenčič Zuljan
Preglednica 5 Korelacijski koeficienti med faktorji in oceno poznavanja mikroskopov
ter določenimi mnenji učiteljev
Mnenje učiteljev () () ()
O učenčevem zanimanju za mikroskopiranje ρ ,** ,* ,**
p , , ,
N
O zahtevnosti postopka mikroskopiranja ρ ,* ,* ,*
p , , ,
N
Opombe Naslovi stolpcev: (1) ocena poznavanja mikroskopov, (2) uporaba lupe med pou-
kom, (3) želja po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju. Naslovi vrstic: ρ – Spearmanov
korelacijski koeficient, p – stopnja značinosti, N – število; ** pomembna korelacija na nivoju 0,01,
* pomembna korelacija na nivoju 0,05.
ter željo po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju (ρ = 0,512**, p =
0,000). Učitelji, ki menijo, da učence zanima mikroskopiranje, izkazujejo višjo
oceno poznavanja mikroskopov, pogosteje uporabljajo lupe pri pouku ter bi
se udeležili izobraževanja o mikroskopiranju (preglednica 5).
Mnenje učiteljev o zahtevnosti postopka mikroskopiranja statistično po-
membno pozitivno korelira z oceno učiteljevega poznavanja mikroskopov (ρ
= 0,208*, p = 0,041), uporabo lupe med poukom (ρ = 0,224*, p = 0,027) in željo
po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju (ρ = 0,206*, p = 0,043). Uči-
telji, ki menijo, da je postopek mikroskopiranja zahteven, imajo višjo oceno
poznavanja mikroskopov, pogosteje uporabljajo lupo med poukom in bi se
udeležili izobraževanja o mikroskopiranju (preglednica 5).
Rezultati kvalitativne raziskava
Uporaba mikroskopa je pri naravoslovnih in tehničnih vsebinah pomembno
povezana z raziskovalnim poukom, zato so nas zanimale izkušnje učiteljev
z organizacijo raziskovalnega pouka z izvajanjem mikroskopiranja. Tematika
mikroskopiranja omogoča in spodbuja medpredmetno povezovanje učite-
ljev, zato so nas zanimale izkušnje in stališča učiteljev glede medpredme-
tnega povezovanja učiteljev ob organizaciji raziskovalnega pouka in v pro-
cesu mikroskopiranja.
Izkušnje učiteljev z raziskovalnim poukom in mikroskopiranjem
Vse intervjuvane učiteljice so bile mnenja, da je raziskovalni pouk za dose-
ganje ciljev sodobnega pouka zelo pomemben; pri utemeljitvi so izposta-
vile pomen učenčeve samostojnosti in aktivnosti, ki vodi do kakovostnega
in trajnega znanja. Navajale so tudi »zanimivost« učnega procesa, »učenci so
188
Preglednica 5 Korelacijski koeficienti med faktorji in oceno poznavanja mikroskopov
ter določenimi mnenji učiteljev
Mnenje učiteljev () () ()
O učenčevem zanimanju za mikroskopiranje ρ ,** ,* ,**
p , , ,
N
O zahtevnosti postopka mikroskopiranja ρ ,* ,* ,*
p , , ,
N
Opombe Naslovi stolpcev: (1) ocena poznavanja mikroskopov, (2) uporaba lupe med pou-
kom, (3) želja po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju. Naslovi vrstic: ρ – Spearmanov
korelacijski koeficient, p – stopnja značinosti, N – število; ** pomembna korelacija na nivoju 0,01,
* pomembna korelacija na nivoju 0,05.
ter željo po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju (ρ = 0,512**, p =
0,000). Učitelji, ki menijo, da učence zanima mikroskopiranje, izkazujejo višjo
oceno poznavanja mikroskopov, pogosteje uporabljajo lupe pri pouku ter bi
se udeležili izobraževanja o mikroskopiranju (preglednica 5).
Mnenje učiteljev o zahtevnosti postopka mikroskopiranja statistično po-
membno pozitivno korelira z oceno učiteljevega poznavanja mikroskopov (ρ
= 0,208*, p = 0,041), uporabo lupe med poukom (ρ = 0,224*, p = 0,027) in željo
po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju (ρ = 0,206*, p = 0,043). Uči-
telji, ki menijo, da je postopek mikroskopiranja zahteven, imajo višjo oceno
poznavanja mikroskopov, pogosteje uporabljajo lupo med poukom in bi se
udeležili izobraževanja o mikroskopiranju (preglednica 5).
Rezultati kvalitativne raziskava
Uporaba mikroskopa je pri naravoslovnih in tehničnih vsebinah pomembno
povezana z raziskovalnim poukom, zato so nas zanimale izkušnje učiteljev
z organizacijo raziskovalnega pouka z izvajanjem mikroskopiranja. Tematika
mikroskopiranja omogoča in spodbuja medpredmetno povezovanje učite-
ljev, zato so nas zanimale izkušnje in stališča učiteljev glede medpredme-
tnega povezovanja učiteljev ob organizaciji raziskovalnega pouka in v pro-
cesu mikroskopiranja.
Izkušnje učiteljev z raziskovalnim poukom in mikroskopiranjem
Vse intervjuvane učiteljice so bile mnenja, da je raziskovalni pouk za dose-
ganje ciljev sodobnega pouka zelo pomemben; pri utemeljitvi so izposta-
vile pomen učenčeve samostojnosti in aktivnosti, ki vodi do kakovostnega
in trajnega znanja. Navajale so tudi »zanimivost« učnega procesa, »učenci so
188