Page 190 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 190
jo Zuljan, Petra Pejić Papak in Milena Valenčič Zuljan

Preglednica 5 Korelacijski koeficienti med faktorji in oceno poznavanja mikroskopov
ter določenimi mnenji učiteljev

Mnenje učiteljev () () ()

O učenčevem zanimanju za mikroskopiranje ρ ,** ,* ,**
p , , ,
N
  
O zahtevnosti postopka mikroskopiranja ρ ,* ,* ,*
p , , ,
N
  

Opombe Naslovi stolpcev: (1) ocena poznavanja mikroskopov, (2) uporaba lupe med pou-
kom, (3) želja po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju. Naslovi vrstic: ρ – Spearmanov
korelacijski koeficient, p – stopnja značinosti, N – število; ** pomembna korelacija na nivoju 0,01,
* pomembna korelacija na nivoju 0,05.

ter željo po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju (ρ = 0,512**, p =
0,000). Učitelji, ki menijo, da učence zanima mikroskopiranje, izkazujejo višjo
oceno poznavanja mikroskopov, pogosteje uporabljajo lupe pri pouku ter bi
se udeležili izobraževanja o mikroskopiranju (preglednica 5).

Mnenje učiteljev o zahtevnosti postopka mikroskopiranja statistično po-
membno pozitivno korelira z oceno učiteljevega poznavanja mikroskopov (ρ
= 0,208*, p = 0,041), uporabo lupe med poukom (ρ = 0,224*, p = 0,027) in željo
po udeležbi na izobraževanju o mikroskopiranju (ρ = 0,206*, p = 0,043). Uči-
telji, ki menijo, da je postopek mikroskopiranja zahteven, imajo višjo oceno
poznavanja mikroskopov, pogosteje uporabljajo lupo med poukom in bi se
udeležili izobraževanja o mikroskopiranju (preglednica 5).

Rezultati kvalitativne raziskava

Uporaba mikroskopa je pri naravoslovnih in tehničnih vsebinah pomembno
povezana z raziskovalnim poukom, zato so nas zanimale izkušnje učiteljev
z organizacijo raziskovalnega pouka z izvajanjem mikroskopiranja. Tematika
mikroskopiranja omogoča in spodbuja medpredmetno povezovanje učite-
ljev, zato so nas zanimale izkušnje in stališča učiteljev glede medpredme-
tnega povezovanja učiteljev ob organizaciji raziskovalnega pouka in v pro-
cesu mikroskopiranja.

Izkušnje učiteljev z raziskovalnim poukom in mikroskopiranjem

Vse intervjuvane učiteljice so bile mnenja, da je raziskovalni pouk za dose-
ganje ciljev sodobnega pouka zelo pomemben; pri utemeljitvi so izposta-
vile pomen učenčeve samostojnosti in aktivnosti, ki vodi do kakovostnega
in trajnega znanja. Navajale so tudi »zanimivost« učnega procesa, »učenci so

188
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195