Page 189 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 189
iskovalni pouk ob mikroskopiranju v kontekstu medpredmetnega sodelovanja učiteljev

Preglednica 4 Števila (f ) in strukturni odstotki (f ) ocene učiteljevega poznavanja 
mikroskopov 
,
Ocena

f     
f  , , , , ,

8,265  variance prostora faktorjev. Koeficient zanesljivosti četrtega faktorja
je Cronbachova alfa 0,427. Korelacije med stališči četrtega faktorja so pozi-
tivne, kar pomeni, da obstaja pozitivna povezanost med spremenljivkami.

Faktor 5 (Zahtevnost učiteljevih priprav) nasičuje spremenljivka Za izvedbo
mikroskopiranja je potrebno veliko učiteljevih priprav. Peti faktor pojasnjuje
6,506  variance prostora faktorjev. Koeficient zanesljivosti tretjega faktorja
je Cronbachova alfa 0,287.

Ocena učiteljevega poznavanja mikroskopov in korelacije med faktorji
ter učiteljevimi stališči

Vprašalnik za oceno učiteljevega poznavanja mikroskopov je bil sestavljen
iz šestih vprašanj, ki so se nanašala na postopek mikroskopiranja. Ugotav-
ljamo, da spremenljivka »ocena poznavanja mikroskopov« ni normalno po-
razdeljena (»One-Sample Kolmogorov-Smirnov« preizkus, N = 97, Z = 0,306,
2p = 0,000).

Iz preglednice 4 je razvidno, da je kar 52,6  učiteljev pri preizkusu pozna-
vanja mikroskopov doseglo zgolj 1 točko, zgolj 4,1  pa vse točke.

Ocena poznavanja mikroskopov se statistično pomembno ne razlikuje
glede na vrsto šole, kjer učitelj dela (matična ali podružnična šol) (χ2 = 1,955,
df = 1, p = 0,304), in ne glede na delovno dobo učiteljev (χ2 = 6,217, df = 3, p
= 0,102).

Učiteljeva ocena poznavanja mikroskopov pa statistično pomembno pozi-
tivno korelira z uporabo lupe, in sicer tako z organizacijo dejavnosti v naravi
z uporabo lupe (ρ = 0,289**, N = 97, p = 0,004) kot z uporabo lupe med po-
ukom (ρ = 0,227*, N = 97, p = 0,025) ter željo po udeležbi na izobraževanju o
mikroskopiranju (ρ = 0,353**, N = 97, p = 0,000). Učitelji, ki imajo višjo oceno
poznavanja mikroskopov, statistično pomembno pogosteje organizirajo de-
javnosti v naravi z uporabo lupe, uporabljajo lupe pri pouku ter bi se udeležili
izobraževanj o mikroskopiranju.

Mnenje učiteljev o učenčevem zanimanju za mikroskopiranje statistično
pomembno pozitivno korelira z: oceno učiteljevega poznavanja mikrosko-
pov (ρ = 0,312**, p = 0,002), uporabo lupe med poukom (ρ = 0,237*, p = 0,019)

187
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194