Page 199 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 199
Stališča študentov študijskega programa
Razredni pouk do medpredmetnega
povezovanja pri poučevanju vsebin
državljanske vzgoje

Nina Krmac
Univerza na Primorskem
nina.krmac@pef.upr.si

Martina Kovačič Kuzmić
Univerza na Primorskem
martina.kovacickuzmic@pef.upr.si

Prispevek se osredotoča na poučevanje vsebin državljanske vzgoje, ki pred-
stavlja enega izmed temeljnih elementov, ki učencem poleg znanja pomaga
razvijati tudi spretnosti in veščine. Po številnih mnenjih domačih in tujih avtor-
jev medpredmetno povezovanje pouk močno obogati, popestri in nudi šte-
vilne druge prednosti vsem subjektom izobraževalnega procesa ter učence
spodbuja h kritičnemu mišljenju. Prispevek temelji na rezultatih raziskave, ki
je preučevala mnenja študentov, bodočih učiteljev razrednega pouka, o med-
predmetnem povezovanju in učnih vsebin državljanske vzgoje v času študija.
V raziskavo je bilo vključenih 141 študentov. Na podlagi kvantitativne raziskave
je bilo ugotovljeno, da študentje največ znanja o državljanski vzgoji prido-
bijo pri predmetu Pedagogika in predmetih s področja družboslovja. Rezultati
raziskave kažejo, da študentje podajajo višje ocene pomembnosti medpred-
metnega povezovanja v primerjavi s samooceno o kompetentnosti uporabe
medpredmetnega povezovanja. Kot najbolj izstopajočo oviro, ki jih omejuje
pri rabi medpredmetnega povezovanja pri poučevanju, izpostavljajo pomanj-
kanje znanja.
Ključne besede: državljanska vzgoja, medpredmetno povezovanje, razredni
pouk, učni načrt, kurikul

Raziskovalni pouk ob mikroskopiranju
V zadnjem desetletju so izobraževanje in izobraževalni sistemi podvrženi vr-
sti razprav o tem, kakšna naj bo njihova prihodnost, ki se bo lahko kosala z
izzivi 21. stoletja. Tako Širec idr. (2011, 34) pravijo, da mora šola 21. stoletja pred-
vsem usposobiti učenca, »da se bo znal učiti, znal misliti in da bo postal soci-
alno sprejet član družbe, ki bo pripravljen sprejemati člane iz drugih kulturnih
ali religioznih svetov«. Že v Eurydicovem poročilu iz leta 2012 (European Com-

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.197-213
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204