Page 211 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 211
Stališča študentov študijskega programa Razredni pouk do medpredmetnega povezovanja
Preglednica 6 Ocena študentov o umeščenosti vsebin med učne vsebine državljanske
vzgoje
Vsebine (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7)
Človekove pravice 141 4,64 5,00 5 0,636 2 5
Verstva in religije 141 4,27 5,00 5 0,977 1 5
Pravni sistem in pravna ureditev 141 4,37 5,00 5 0,805 1 5
Aktivno državljanstvo 141 4,57 5,00 5 0,669 2 5
Pravice in odg. posameznika v družbi 141 4,67 5,00 5 0,567 3 5
Evropska Unija 141 4,31 4,00 5 0,812 1 5
Skrb za okolje 141 4,11 4,00 5 0,979 1 5
Družbene vrednote 141 4,57 5,00 5 0,668 2 5
Spoštovanje različnosti 141 4,70 5,00 5 0,560 3 5
Kulturna dediščina 141 4,35 5,00 5 0,846 1 5
Etika in morala 141 4,63 5,00 5 0,637 2 5
zdravo življenje 141 3,40 3,00 3 1,120 1 5
Varnost v cestnem prometu 141 3,53 4,00 4 1,193 1 5
Trajnostni razvoj 141 3,97 4,00 4 0,925 1 5
Medkulturnost 141 4,35 5,00 5 0,828 1 5
Medvrstniški odnosi 141 4,06 4,00 5 1,054 1 5
Razvijanje kritičnega mišljenja 141 4,06 4,00 5 1,103 1 5
Opombe Naslovi stolpcev: (1) numerus, (2) aritmetična sredina, (3) mediana, (4) modus, (5)
standardni odklon, (6) najnižja vrednost, (7) najvišja vrednost.
dentje 1. letnika podiplomskega študijskega programa (4,27), najmanj, a še
vedno visoko oceno, pa mu pripisujejo študentje 1. letnika (3,92). Kot je razvi-
dno iz ocen, študentje medpredmetnemu povezovanju pripisujejo visok po-
men. Rezultati kažejo, da je mnenje, ne glede na letnik študija, med študenti
skladno, zato se tudi niso pokazale statistično pomembne razlike.
Da smo pridobili še celovitejšo sliko o mnenju študentov o državljanski
vzgoji, smo pripravili seznam več področij oziroma učnih vsebin, ki jih lahko
vključuje državljanska vzgoja, študentje pa so za vsako zapisano področje
ocenili, v kolikšni meri spada med vsebine državljanske vzgoje.
Preglednica 5 prikazuje, da so študentje podanim vsebinam pripisali rela-
tivno visoke vrednosti. Po njihovem mnenju spoštovanje različnosti najbolj
spada k vsebinam državljanske vzgoje (4,70), sledijo mu pravice in odgovor-
nosti posameznika v družbi (4,67), človekove pravice (4,64) ter etika in morala
(4,63). K vsebinam državljanske vzgoje pa najmanj spadata varnost v cestnem
prometu (3,53) in zdravo življenje (3,40).
Pri oblikovanju tega vprašanja smo izhajali iz uvodnih ugotovitev, namreč
da smernice predlagajo, da so teme državljanske vzgoje zastavljene široko
209
Preglednica 6 Ocena študentov o umeščenosti vsebin med učne vsebine državljanske
vzgoje
Vsebine (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7)
Človekove pravice 141 4,64 5,00 5 0,636 2 5
Verstva in religije 141 4,27 5,00 5 0,977 1 5
Pravni sistem in pravna ureditev 141 4,37 5,00 5 0,805 1 5
Aktivno državljanstvo 141 4,57 5,00 5 0,669 2 5
Pravice in odg. posameznika v družbi 141 4,67 5,00 5 0,567 3 5
Evropska Unija 141 4,31 4,00 5 0,812 1 5
Skrb za okolje 141 4,11 4,00 5 0,979 1 5
Družbene vrednote 141 4,57 5,00 5 0,668 2 5
Spoštovanje različnosti 141 4,70 5,00 5 0,560 3 5
Kulturna dediščina 141 4,35 5,00 5 0,846 1 5
Etika in morala 141 4,63 5,00 5 0,637 2 5
zdravo življenje 141 3,40 3,00 3 1,120 1 5
Varnost v cestnem prometu 141 3,53 4,00 4 1,193 1 5
Trajnostni razvoj 141 3,97 4,00 4 0,925 1 5
Medkulturnost 141 4,35 5,00 5 0,828 1 5
Medvrstniški odnosi 141 4,06 4,00 5 1,054 1 5
Razvijanje kritičnega mišljenja 141 4,06 4,00 5 1,103 1 5
Opombe Naslovi stolpcev: (1) numerus, (2) aritmetična sredina, (3) mediana, (4) modus, (5)
standardni odklon, (6) najnižja vrednost, (7) najvišja vrednost.
dentje 1. letnika podiplomskega študijskega programa (4,27), najmanj, a še
vedno visoko oceno, pa mu pripisujejo študentje 1. letnika (3,92). Kot je razvi-
dno iz ocen, študentje medpredmetnemu povezovanju pripisujejo visok po-
men. Rezultati kažejo, da je mnenje, ne glede na letnik študija, med študenti
skladno, zato se tudi niso pokazale statistično pomembne razlike.
Da smo pridobili še celovitejšo sliko o mnenju študentov o državljanski
vzgoji, smo pripravili seznam več področij oziroma učnih vsebin, ki jih lahko
vključuje državljanska vzgoja, študentje pa so za vsako zapisano področje
ocenili, v kolikšni meri spada med vsebine državljanske vzgoje.
Preglednica 5 prikazuje, da so študentje podanim vsebinam pripisali rela-
tivno visoke vrednosti. Po njihovem mnenju spoštovanje različnosti najbolj
spada k vsebinam državljanske vzgoje (4,70), sledijo mu pravice in odgovor-
nosti posameznika v družbi (4,67), človekove pravice (4,64) ter etika in morala
(4,63). K vsebinam državljanske vzgoje pa najmanj spadata varnost v cestnem
prometu (3,53) in zdravo življenje (3,40).
Pri oblikovanju tega vprašanja smo izhajali iz uvodnih ugotovitev, namreč
da smernice predlagajo, da so teme državljanske vzgoje zastavljene široko
209