Page 211 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 211
Stališča študentov študijskega programa Razredni pouk do medpredmetnega povezovanja

Preglednica 6 Ocena študentov o umeščenosti vsebin med učne vsebine državljanske
vzgoje

Vsebine (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7)

Človekove pravice 141 4,64 5,00 5 0,636 2 5

Verstva in religije 141 4,27 5,00 5 0,977 1 5

Pravni sistem in pravna ureditev 141 4,37 5,00 5 0,805 1 5

Aktivno državljanstvo 141 4,57 5,00 5 0,669 2 5

Pravice in odg. posameznika v družbi 141 4,67 5,00 5 0,567 3 5

Evropska Unija 141 4,31 4,00 5 0,812 1 5

Skrb za okolje 141 4,11 4,00 5 0,979 1 5

Družbene vrednote 141 4,57 5,00 5 0,668 2 5

Spoštovanje različnosti 141 4,70 5,00 5 0,560 3 5

Kulturna dediščina 141 4,35 5,00 5 0,846 1 5

Etika in morala 141 4,63 5,00 5 0,637 2 5

zdravo življenje 141 3,40 3,00 3 1,120 1 5

Varnost v cestnem prometu 141 3,53 4,00 4 1,193 1 5

Trajnostni razvoj 141 3,97 4,00 4 0,925 1 5

Medkulturnost 141 4,35 5,00 5 0,828 1 5

Medvrstniški odnosi 141 4,06 4,00 5 1,054 1 5

Razvijanje kritičnega mišljenja 141 4,06 4,00 5 1,103 1 5

Opombe Naslovi stolpcev: (1) numerus, (2) aritmetična sredina, (3) mediana, (4) modus, (5)
standardni odklon, (6) najnižja vrednost, (7) najvišja vrednost.

dentje 1. letnika podiplomskega študijskega programa (4,27), najmanj, a še
vedno visoko oceno, pa mu pripisujejo študentje 1. letnika (3,92). Kot je razvi-
dno iz ocen, študentje medpredmetnemu povezovanju pripisujejo visok po-
men. Rezultati kažejo, da je mnenje, ne glede na letnik študija, med študenti
skladno, zato se tudi niso pokazale statistično pomembne razlike.

Da smo pridobili še celovitejšo sliko o mnenju študentov o državljanski
vzgoji, smo pripravili seznam več področij oziroma učnih vsebin, ki jih lahko
vključuje državljanska vzgoja, študentje pa so za vsako zapisano področje
ocenili, v kolikšni meri spada med vsebine državljanske vzgoje.

Preglednica 5 prikazuje, da so študentje podanim vsebinam pripisali rela-
tivno visoke vrednosti. Po njihovem mnenju spoštovanje različnosti najbolj
spada k vsebinam državljanske vzgoje (4,70), sledijo mu pravice in odgovor-
nosti posameznika v družbi (4,67), človekove pravice (4,64) ter etika in morala
(4,63). K vsebinam državljanske vzgoje pa najmanj spadata varnost v cestnem
prometu (3,53) in zdravo življenje (3,40).

Pri oblikovanju tega vprašanja smo izhajali iz uvodnih ugotovitev, namreč
da smernice predlagajo, da so teme državljanske vzgoje zastavljene široko

209
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216