Page 208 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 208
a Krmac in Martina Kovačič Kuzmić

Preglednica 2 Pridobitev znanja o medpredmetnem povezovanju na fakulteti

Študij Letnik n RXH p
,
Dodiplomski .  , , ,
Podiplomski .  , ,
.  , ,
.  , ,
.  , ,

Opombe n – numerus, R – povprečni rang, X – aritmetična sredina, H – vrednost Kriskal-
Wallisovega preizkusa, p – statistična pomembnost.

povezovanju so pridobili na fakulteti. Pri študentih smo iskali razlike v od-
govorih glede na letnik študija. Statistično pomembne razlike so se pokazale
pri prvi in drugi trditvi.

Zaradi boljšega prikaza razlik v ocenah smo k preglednici poleg ranga do-
dali še aritmetično sredino. Največ znanja o pridobljenih vsebinah, ki se na-
našajo na medpredmetno povezovanje, so po ocenah pridobili študentje 1.
letnika podiplomskega študija (3,40). Sledijo študentje 2. letnika (,38). Študen-
tje 4. letnika so ocenili, da so v času svojega študija pridobili najmanj znanja
(2,45). Tudi izid Kruskal-Wallisovega preizkusa (H = 19,133, p = 0,001) kaže, da
v oceni pridobitve znanja o medpredmetnem povezovanju na fakulteti ob-
stajajo statistično pomembne razlike glede na letnik študija študentov.

V okviru raziskave nas je zanimalo tudi, pri katerem predmetu na fakulteti
so pridobili največ znanja iz vsebin državljanske vzgoje. Vprašanje je bilo od-
prto, zato smo odgovore ročno razvrstili v kategorije, razvidne preglednici 3.
Pod kategorijo Ostali predmeti sta 2 študenta zapisala sociologija, 1 študent
slovenščina, 2 študenta etika, 1 študent vzgoja za medije ter 1 študent filozo-
fija.

Iz preglednice 3 lahko razberemo, da je prvi letnik izpostavil, da bil največ
učnih vsebin državljanske vzgoje deležen pri predmetu pedagogika (78 ).
Enako je tudi drugi letnik izpostavil pedagogiko (53,8 ) kot predmet z naj-
več učnih vsebin državljanske vzgoje. Študentje tretjega letnika izpostavljajo
(91,9 ), da so največ učnih vsebin o državljanski vzgoji spoznali pri predme-
tih s področja družboslovja: enako tudi študentje prvega letnika podiplom-
skega študija (63,3 ).

Glede na letnik študija študentov lahko opazimo, da so študentje prvega
in drugega letnika kot glavni predmet, ki ponuja učne vsebine državljanske
vzgoje, izpostavili predvsem pedagogiko, medtem ko so se višji letniki v ve-
čini odločili za predmete s področja družboslovja. Čeprav imajo študentje v
prvem letniku predmet družboslovje 1, so vseeno v večini izpostavili peda-

206
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213