Page 213 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 213
lišča študentov študijskega programa Razredni pouk do medpredmetnega povezovanja

Preglednica 8 Ovire, ki študente omejujejo pri uporabi medpredmetnega povezovanja pri
poučevanju

Ovira f f

Pomanjkanje časa  ,
Pomanjkanje znanja  ,
Ni podpore vodstva
Preveč zamudno glede na končni učinek oziroma rezultat  ,
Slabo poznavanje vsebin drugih učnih načrtov  ,
Ni prisotnih ovir  ,
Skupaj
 ,
 

tov je izpostavilo, da za uporabo medpredmetnega povezovanja pri pouče-
vanju ne zaznajo ovir. Pri tem naj poudarimo, da študentje niso imeli na voljo
možnosti »ni ovire«, to možnost so lahko pod kategorijo Drugo navedli sami.

Sklep

V prispevku smo analizirali pogled študentov razrednega pouka na med-
predmetno povezovanje, s poudarkom na njihovi izkušnji in stališčih do pri-
dobivanja znanja vsebin državljanske vzgoje prek medpredmetnega pove-
zovanja.

Pridobljeni rezultati kažejo, da za študente razrednega pouka medpred-
metno povezovanje predstavlja pomemben dejavnik pri poučevanju. Enako
pomembno se jim zdi tudi vključevanje vsebin, ki se nanašajo na državljan-
sko vzgojo. Pričakovali smo, da bodo študentje pokazali zanimanje in pripi-
sovali pomen omenjenim vsebinam, kar glede na rezultate tudi drži. Po drugi
strani pa smo pričakovali tudi to, da se bo znanje, ki so ga pridobili med študi-
jem, povečevalo glede na zaključen letnik študija. Rezultati so pokazali dru-
gače. Ti kažejo, da so več znanja s področja medpredmetnega povezovanja
pridobili študentje 2. letnika dodiplomskega študija smeri Razredni pouk in 1.
letnika podiplomskega študijskega programa iste smeri. Prav tako se študen-
tje 2. lin 1. letnika podiplomskega študijskega programa počutijo tudi kompe-
tentnejše v primerjavi s študenti ostalih letnikov. Naša obrazložitev pridoblje-
nih rezultatov izhaja iz dveh predpostavk. Prvi letnik podiplomskega študija
je po pričakovanjih imel najvišje rezultate, kar je skladno z nadgrajevanjem
znanja z leti študija. Za visoke vrednosti 2. letnika pa vzroke iščemo v dveh
predpostavkah. Prva je domneva, da v 2. letniku razloge lahko pripišemo pe-
dagoškemu kadru, ki pri poučevanju daje velik poudarek medpredmetnemu
povezovanju. Druga predpostavka pa je ta, da je za študente 1. letnika vse
še novo in neznano, medtem ko zanje v drugem letniku določene vsebine

211
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218