Page 207 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 207
Stališča študentov študijskega programa Razredni pouk do medpredmetnega povezovanja

vsebin omejujejo. Vprašalnik je bilo mogoče izpolniti prek spleta. Vseboval
je dva demografska vprašanja, tri sklope ocenjevalnih lestvic ter tri anketna
vprašanja.

Veljavnost. Konstruktno veljavnost sklopa ocenjevalnih lestvic smo preverili s
faktorsko analizo. Glede na to, da 1. faktor pojasni 24  variance, kar je več od
predpostavljene spodnje meje veljavnosti (20 ) (Čagran 2004), ocenjujemo,
da so sklopi ocenjevalnih lestvic veljavni.

Zanesljivost. Zanesljivost instrumenta smo preverili s postopkom faktoriza-
cije in z izračunom Cronbachovega koeficienta α. Pri sklopu faktorizacije smo
dobili 7 faktorjev, ki skupaj pojasnjujejo 73,44  variance, iz česar sledi (po
zakonitosti rtt ≥ h2), da gre za zanesljiv (rtt = 0,856) ocenjevalni instrument.
Zanesljivost potrjuje tudi vrednost Cronbachovega koeficienta α (0,80) (Fer-
ligoj, Leskošek in Kogovšek 1995 v Cencič 2009, 49).

Objektivnost. Objektivnost vprašalnika smo zagotovili z večinsko uporabo
zaprtih vprašanj, ocenjevalnih lestvic ter dodatno s pisnimi enopomenskimi
navodili za izpolnjevanje.

Postopek pridobivanja in metode obdelave podatkov
Vprašalnik je bil dostopen študentom prek spleta v februarju 2020. Podatke,
pridobljene s pomočjo vprašalnika, smo obdelali na podlagi inferenčne in
opisne statistike. Za dosego zastavljenih ciljev smo uporabili naslednja pre-
izkusa:

– preizkusa χ2 z razmerjem verjetij in
– neparametrični Kruskal-Wallisov H-preizkus (ker nismo izpolnili pogo-

jev po normalnosti porazdelitve spremenljivk in predpostavke o homo-
genosti varianc).

Analiza rezultatov in razprava
Glede na cilje raziskovanja poglavje analize rezultatov in razprave ločujemo
na tri podpoglavja.

Stališča študentov razrednega pouka o pridobitvi vsebin in znanj
o medpredmetnem povezovanju in znanj s področja državljanske vzgoje
med študijem na fakulteti
Za dosego prvega raziskovalnega cilja smo študente prosili, da na osnovi pet-
stopenjske ocenjevalne lestvice ocenijo, koliko znanja o medpredmetnem

205
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212