Page 212 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 212
a Krmac in Martina Kovačič Kuzmić

Preglednica 7 Razlike v ocenah spoštovanja različnosti glede na letnik študija

Študij Letnik n RXH p
,
Dodiplomski .  , , ,
Podiplomski .  , ,
.  , ,
.  , ,
.  , ,

Opombe n – numerus, R – povprečni rang, X – aritmetična sredina, H – vrednost Kriskal-
Wallisovega preizkusa, p – statistična pomembnost.

in morajo cilji stremeti ne le k znanju, temveč tudi k pridobivanju analitičnih
spretnosti in spodbujanju učencev h kritičnem mišljenju. Iz rezultatov tako
ugotavljamo, da študentje kot vsebine, ki sodijo k državljanski vzgoji, poj-
mujejo širok nabor vsebin, pri čemer se kaže tendenca, da se meja te širine
postavlja pri temah, ki so specifičnejše (varnost v cestnem prometu in zdravo
življenje).

Zanimalo nas je tudi, če se kažejo statistično pomembne razlike v mnenjih
glede na letnik študija študentov. Uporabili smo Krusal-Wallisov H-preizkus
(H = 13,587, g = 4, p = 0,009) in ugotovili, da se statistično pomembne raz-
like kažejo le pri vsebini »spoštovanje različnosti«, torej pri vsebini, ki je bila
med študenti pri oceni o umeščenosti vsebin med učne vsebine državljanske
vzgoje ocenjena najvišje.

Iz preglednice 7 je razvidno, da spoštovanje različnosti najvišje (4,91) oce-
njujejo študentje 4. letnika, najnižje ocene (4,48) pa so podali študentje 1.
letnika dodiplomskega študijskega programa. Ne glede na statistično po-
membne razlike lahko pri vseh letnikih opazimo visoko podane vrednosti.

Morebitne ovire, ki študente omejujejo pri rabi medpredmetnega
povezovanja pri poučevanju

Študente smo povprašali tudi o oviri, ki bi jih najbolj omejevala pri odloča-
nju za uporabo medpredmetnega povezovanja. Iz preglednice 8 lahko razbe-
remo, da je mnenje študentov o ovirah, ki jih omejujejo oziroma ki bi jih ome-
jevale pri odločanju za medpredmetno povezovanje pri poučevanju, pre-
cej raznoliko. Kot najpomembnejšo oviro pri odločanju za uporabo med-
predmetnega povezovanja pri poučevanju izpostavljajo pomanjkanje zna-
nja (31,2 ), kot drugo najpomembnejšo oviro pa pomanjkanje časa (27,7 ).
Enako število študentov, in sicer 22 (15,6 ), pa je kot oviro navedlo, da je med-
predmetno povezovanje preveč zamudno glede na končni učinek oziroma
rezultat ter slabo poznavanje vsebin drugih učnih načrtov. Le 3,5  študen-

210
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217