Page 217 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 217
Medinstitucionalna/multidisciplinarna
obravnava mladostnika, nameščenega
v vzgojnem zavodu

Mateja Marovič
Univerza na Primorskem
mateja.marovic@pef.upr.si

Prispevek prikazuje izsledke raziskave študije primera s področja medinstitu-
cionalne oz. multidisciplinarne obravnave mladostnika, nameščenega v vzgoj-
nem zavodu, ki je bila izvedena v eni izmed tovrstnih institucij v Sloveniji. Kvali-
tativna raziskava je vključevala preučevanja in analizo z več različnih zornih ko-
tov: diagnostične dokumentacije, observacij, razgovorov z družino, mladostni-
kom, njegovimi vzgojitelji ipd. Pridobljeno gradivo je izhajajoč iz ciljev razis-
kave – ugotoviti, kako medinstitucionalno povezovanje in multidisciplinarna
obravnava z vidika različnih strok vplivata na uspešnost socialnopedagoške
obravnave posameznika, nameščenega v vzgojnem zavodu – omogočilo ra-
zumevanje pomembnosti tovrstne obravnave. Rezultati ponujajo nekatere ko-
rake, ki so nam lahko v pomoč pri optimalni socialnopedagoški obravnavi po-
sameznika, nameščenega v vzgojnem zavodu, ter zagovarjajo tezo, da mul-
tidisciplinarno povezovanje različnih institucij oz. strokovnjakov pri celostni
obravnavi nameščenega posameznika pomembno korelira ne samo z uspe-
šnostjo obravnave v vzgojnem zavodu in boljšim učnim uspehom v šoli, tem-
več tudi z odgovornejšim in aktivnejšim posameznikom, ki se bo lahko uspe-
šneje soočal z izzivi sodobne družbe.
Ključne besede: socialnopedagoška multidisciplinarna obravnava, medinstitu-
cionalno povezovanje, načela Vzgojnega programa, otroci/mladostniki s ču-
stvenimi in vedenjskimi težavami, vzgojni zavod

Opredelitev in teoretična izhodišča

Raziskav o medpredmetnem povezovanju – v vzgoji in izobraževanju razu-
mljenem kot celosten didaktični pristop, ki pomeni horizontalno in verti-
kalno povezovanje znanj, vsebin ter učnih spretnosti (Sicherl Kafol 2008) in
ki smo ga v našem primeru modificirali v povezavi s konceptom v življenjski
svet usmerjene socialnopedagoške pomoči ter načeli »Vzgojnega programa«
(2004) – z vidika meddisciplinarne in multidisciplinarne obravnave posame-
znika, nameščenega v vzgojnem zavodu, v slovenskem zavodskem prostoru
ni zaslediti.

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.215-230
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222