Page 331 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 331
Medpredmetno povezovanje kot možnost ustvarjanja interakcije
Likovne naloge, ki povezujejo pouk likovne umetnosti oz. likovno vzgojo s
književnostjo, so tudi avtorski strip učencev, oblikovanje preproste slikanice,
oblikovanje plakata ipd.
V nadaljevanju bomo raziskali možnosti medpredmetnega povezovanja
književnosti (slovenščine) in likovne umetnosti v funkciji spoznavanja likov-
nih del umetnikov.
Metodologija
Raziskovalni problem in raziskovalna vprašanja
Osrednji raziskovalni problem se nanaša na pesniško zbirko kot izhodišče
za medpredmetno povezovanje. S strukturalistično analizo sinhrone soodvi-
snosti (Haramija in Batič 2013) smo želeli odgovoriti na naslednji raziskovalni
vprašanji:
1. Kakšne so oblikovne in vsebinske značilnosti analizirane pesniške zbir-
ke?
2. Kakšne možnosti ponuja pesem Sejalec za ustvarjanje interakcije z li-
kovnim delom?
Raziskovalne metode
V prispevku smo uporabili deskriptivno metodo za preučevanje gradiva na
nivoju dejstev. Za preučevanje oblikovnih in vsebinskih značilnosti pesniške
zbirke z vidika medpredmetnega povezovanja smo uporabili metodo analize
in sinteze, pri čemer je bila vsaka od sestavin analizirana posebej (za pesmi
po metodi analize iz literarne vede: snovno-tematske prvine, motivi, subjekt,
tropi, figure, ritem/metrum in rima; sledila je metoda komparacije). Informa-
tivno besedilo kot pomemben element izbranega vira je bilo vrednoteno s
stališča kakovosti podanih informacij, likovni del pa z vidika možnosti ustvar-
janja interakcije med gledalcem in likovnim delom. Analiza literarnega in li-
kovnega dela je podana s stališča sinhrone soodvisnosti, informativno bese-
dilo upošteva diahronost, torej umeščenost v umetnostnozgodovinski okvir
(Virk 2007).
Uporabljeni viri
Osrednji vir raziskave predstavlja pesniška zbirka Andreja Rozman Roze Pe-
smi iz galerije (2018).²
² Avtorici se zahvaljujeta Narodni galeriji za dovoljenje za objavo ilustrativnega materiala iz
knjige Pesmi iz galerije in za dovoljenje za objavo Groharjevega Sejalca, katerega lastnica je Mo-
derna galerija Ljubljana.
329
Likovne naloge, ki povezujejo pouk likovne umetnosti oz. likovno vzgojo s
književnostjo, so tudi avtorski strip učencev, oblikovanje preproste slikanice,
oblikovanje plakata ipd.
V nadaljevanju bomo raziskali možnosti medpredmetnega povezovanja
književnosti (slovenščine) in likovne umetnosti v funkciji spoznavanja likov-
nih del umetnikov.
Metodologija
Raziskovalni problem in raziskovalna vprašanja
Osrednji raziskovalni problem se nanaša na pesniško zbirko kot izhodišče
za medpredmetno povezovanje. S strukturalistično analizo sinhrone soodvi-
snosti (Haramija in Batič 2013) smo želeli odgovoriti na naslednji raziskovalni
vprašanji:
1. Kakšne so oblikovne in vsebinske značilnosti analizirane pesniške zbir-
ke?
2. Kakšne možnosti ponuja pesem Sejalec za ustvarjanje interakcije z li-
kovnim delom?
Raziskovalne metode
V prispevku smo uporabili deskriptivno metodo za preučevanje gradiva na
nivoju dejstev. Za preučevanje oblikovnih in vsebinskih značilnosti pesniške
zbirke z vidika medpredmetnega povezovanja smo uporabili metodo analize
in sinteze, pri čemer je bila vsaka od sestavin analizirana posebej (za pesmi
po metodi analize iz literarne vede: snovno-tematske prvine, motivi, subjekt,
tropi, figure, ritem/metrum in rima; sledila je metoda komparacije). Informa-
tivno besedilo kot pomemben element izbranega vira je bilo vrednoteno s
stališča kakovosti podanih informacij, likovni del pa z vidika možnosti ustvar-
janja interakcije med gledalcem in likovnim delom. Analiza literarnega in li-
kovnega dela je podana s stališča sinhrone soodvisnosti, informativno bese-
dilo upošteva diahronost, torej umeščenost v umetnostnozgodovinski okvir
(Virk 2007).
Uporabljeni viri
Osrednji vir raziskave predstavlja pesniška zbirka Andreja Rozman Roze Pe-
smi iz galerije (2018).²
² Avtorici se zahvaljujeta Narodni galeriji za dovoljenje za objavo ilustrativnega materiala iz
knjige Pesmi iz galerije in za dovoljenje za objavo Groharjevega Sejalca, katerega lastnica je Mo-
derna galerija Ljubljana.
329