Page 336 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 336
ja Batič in Dragica Haramija
Slika 2
Reprodukcija slike Ivana
Groharja Sejalec (1907)
(objavljeno z dovoljenjem
Narodne galerije)
S sliko Sejalec se učenci srečujejo pri pouku likovne umetnosti oz. pri li-
kovni vzgoji in tudi pri drugih predmetih. Npr., reprodukcija Groharjevega
Sejalca se nahaja v e-učbeniku za likovno umetnost v devetem razredu pri
poglavju Zračna perspektiva (Henigsman, Karim in Kern 2015). Nad reproduk-
cijo je dodano besedilo, ki se nanaša na opis zračne perspektive. Pod repro-
dukcijo pa se lahko bralec pomakne na gumb »O sliki« in odpre se novo okno,
ki vsebuje podatke o avtorju in njegovem delu. Že mlajši učenci lahko opa-
zujejo poustvarjeno podobo Goroharjevega Sejalca v slikanici Frana Milčin-
skega V Butalah sejejo sol (2013) z ilustracijami Ane Razpotnik Donati. Ilustra-
torka je sliko uporabila zato, da je prikazala, kako so Butalci prišli na idejo,
da bi sol posejali. Podoba Groharjevega Sejalca se nahaja tudi v slikanici Pre-
šernove Zdravljice (2013) z ilustracijami Damijana Stepančiča. Vendar je za ra-
zumevanje likovnega dela potrebno ustvariti interakcijo z likovni delom, ki
omogoči likovno raziskovanje izbranega dela. Zgolj prepoznavanje podobe
(npr. v slikanicah) ali učenje o zračni perspektivi na podlagi reprodukcije ni
dovolj za poglobljeno doživljanje in razumevanje likovnega dela. Branje Roz-
manove pesmi Sejalec lahko ob literarni vrednosti dobi tudi likovnodidak-
tično vrednost. Pomembno likovno-didaktično vrednost ima tudi pripada-
joče informativno besedilo.
Pesem Andreja Rozmana Roze Sejalec (2018)
Pesem Andreja Rozmana Roze Sejalec (2018) se nanaša na eno najprepo-
znavnejših likovnih del slovenske umetnostne zgodovine. Slika Sejalec (1907)
334
Slika 2
Reprodukcija slike Ivana
Groharja Sejalec (1907)
(objavljeno z dovoljenjem
Narodne galerije)
S sliko Sejalec se učenci srečujejo pri pouku likovne umetnosti oz. pri li-
kovni vzgoji in tudi pri drugih predmetih. Npr., reprodukcija Groharjevega
Sejalca se nahaja v e-učbeniku za likovno umetnost v devetem razredu pri
poglavju Zračna perspektiva (Henigsman, Karim in Kern 2015). Nad reproduk-
cijo je dodano besedilo, ki se nanaša na opis zračne perspektive. Pod repro-
dukcijo pa se lahko bralec pomakne na gumb »O sliki« in odpre se novo okno,
ki vsebuje podatke o avtorju in njegovem delu. Že mlajši učenci lahko opa-
zujejo poustvarjeno podobo Goroharjevega Sejalca v slikanici Frana Milčin-
skega V Butalah sejejo sol (2013) z ilustracijami Ane Razpotnik Donati. Ilustra-
torka je sliko uporabila zato, da je prikazala, kako so Butalci prišli na idejo,
da bi sol posejali. Podoba Groharjevega Sejalca se nahaja tudi v slikanici Pre-
šernove Zdravljice (2013) z ilustracijami Damijana Stepančiča. Vendar je za ra-
zumevanje likovnega dela potrebno ustvariti interakcijo z likovni delom, ki
omogoči likovno raziskovanje izbranega dela. Zgolj prepoznavanje podobe
(npr. v slikanicah) ali učenje o zračni perspektivi na podlagi reprodukcije ni
dovolj za poglobljeno doživljanje in razumevanje likovnega dela. Branje Roz-
manove pesmi Sejalec lahko ob literarni vrednosti dobi tudi likovnodidak-
tično vrednost. Pomembno likovno-didaktično vrednost ima tudi pripada-
joče informativno besedilo.
Pesem Andreja Rozmana Roze Sejalec (2018)
Pesem Andreja Rozmana Roze Sejalec (2018) se nanaša na eno najprepo-
znavnejših likovnih del slovenske umetnostne zgodovine. Slika Sejalec (1907)
334