Page 327 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 327
Medpredmetno povezovanje kot možnost
ustvarjanja interakcije pesniške zbirke
z likovnim delom
Janja Batič
Univerza v Mariboru
janja.batic@um.si
Dragica Haramija
Univerza v Mariboru
dragica.haramija@um.si
V članku je predstavljena pesniška zbirka Andreja Rozmana Roze Pesmi iz gale-
rije (2018). V raziskavi smo želeli odgovoriti na vprašanje, kakšne možnosti po-
nuja izbrana pesniška zbirka, ki po obliki sodi med ilustrirane knjige, za med-
predmetno obravnavo književnosti in likovne umetnosti. Analiza knjige se na-
naša na njene oblikovne in vsebinske posebnosti, ki združujejo poezijo, repro-
dukcije izbranih likovnih del umetnikov in informativno besedilo. Ugotovitve
so pokazale, da lahko knjiga ponudi veliko različnih možnosti medpredme-
tnega povezovanja z vidika približevanja likovnih del učencem. Pesmi so za-
snovane tako, da osvetljujejo kontekst likovnega dela (npr. biografske podatke
o avtorju, o času ali/in okoliščinah nastanka likovnega dela, o pomembnosti
likovnega dela v umetnostnozgodovinskem in občem kulturnem kontekstu).
Pesmi likovna dela aktualizirajo in jih na ta način približajo (sodobnemu mla-
demu) gledalcu. Podrobneje je predstavljena pesem Sejalec, ki spremlja repro-
dukcijo slike Ivana Groharja Sejalec (1907). Primer je bil izbran zato, ker je Gro-
harjev Sejalec pomemben del kulturne dediščine Slovencev.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, likovna umetnost, književnost,
likovna didaktika, učne metode
Uvod
Pomemben vidik pouka likovne umetnosti oz. likovne vzgoje¹ v osnovni šoli
je seznanjanje učencev z likovnimi deli umetnikov. Učenci likovna dela spo-
znavajo preko reprodukcij, občasno pa tudi v avtentičnem prostoru galerij in
¹ Učni predmet likovna vzgoja je bil preimenovan v likovno umetnost brez upoštevanja likovno
didaktične stroke. V članku uporabljamo oba izraza, saj se poimenovanje likovna umetnost
nanaša na dejavnost likovnih umetnikov in ne zajema pomembnega vidika osnovnošolskega
predmeta, ki temelji na likovnem vzgajanju, kultiviranju posameznika in spodbujanju njego-
vega lastnega likovnega izražanja.
Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.325-340
ustvarjanja interakcije pesniške zbirke
z likovnim delom
Janja Batič
Univerza v Mariboru
janja.batic@um.si
Dragica Haramija
Univerza v Mariboru
dragica.haramija@um.si
V članku je predstavljena pesniška zbirka Andreja Rozmana Roze Pesmi iz gale-
rije (2018). V raziskavi smo želeli odgovoriti na vprašanje, kakšne možnosti po-
nuja izbrana pesniška zbirka, ki po obliki sodi med ilustrirane knjige, za med-
predmetno obravnavo književnosti in likovne umetnosti. Analiza knjige se na-
naša na njene oblikovne in vsebinske posebnosti, ki združujejo poezijo, repro-
dukcije izbranih likovnih del umetnikov in informativno besedilo. Ugotovitve
so pokazale, da lahko knjiga ponudi veliko različnih možnosti medpredme-
tnega povezovanja z vidika približevanja likovnih del učencem. Pesmi so za-
snovane tako, da osvetljujejo kontekst likovnega dela (npr. biografske podatke
o avtorju, o času ali/in okoliščinah nastanka likovnega dela, o pomembnosti
likovnega dela v umetnostnozgodovinskem in občem kulturnem kontekstu).
Pesmi likovna dela aktualizirajo in jih na ta način približajo (sodobnemu mla-
demu) gledalcu. Podrobneje je predstavljena pesem Sejalec, ki spremlja repro-
dukcijo slike Ivana Groharja Sejalec (1907). Primer je bil izbran zato, ker je Gro-
harjev Sejalec pomemben del kulturne dediščine Slovencev.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, likovna umetnost, književnost,
likovna didaktika, učne metode
Uvod
Pomemben vidik pouka likovne umetnosti oz. likovne vzgoje¹ v osnovni šoli
je seznanjanje učencev z likovnimi deli umetnikov. Učenci likovna dela spo-
znavajo preko reprodukcij, občasno pa tudi v avtentičnem prostoru galerij in
¹ Učni predmet likovna vzgoja je bil preimenovan v likovno umetnost brez upoštevanja likovno
didaktične stroke. V članku uporabljamo oba izraza, saj se poimenovanje likovna umetnost
nanaša na dejavnost likovnih umetnikov in ne zajema pomembnega vidika osnovnošolskega
predmeta, ki temelji na likovnem vzgajanju, kultiviranju posameznika in spodbujanju njego-
vega lastnega likovnega izražanja.
Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.325-340