Page 359 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 359
Medpodročno povezovanje v vrtcu
s slovenskim učnim jezikom v Italiji

Barbara Baloh
Univerza na Primorskem
barbara.baloh@pef.upr.si

Petra Furlan
Univerza na Primorskem
petra.furlan@pef.upr.si

Bojana Kralj
Univerza na Primorskem
bojana.kralj@pef.upr.si

Ester Derganc
Vrtec Ubalda Vrabca Bazovica pri Trstu
esterderganc@gmail.com

Osnovni namen pričujočega prispevka je predstaviti rezultate akcijske razis-
kave, ki vključuje medpodročno sodelovanje med vrtci in osnovno šolo z istim
in različnim učnim jezikom na meji med Italijo in Slovenijo. Raziskava je bila
izvedena v okviru geželnega projekta FJK Il linguaggio della musica e del mo-
vimento nella formazione del bambino a scuola (»Glasba in gibanje v izobra-
ževanju otroka v predšolskem obdobju«). Akcijska raziskava je najprej vključe-
vala oblikovanje skupnih medpodročnih učnih vsebin in orodij, in sicer z upo-
števanjem izbranih učnih pristopov in strategij sodobnega učnega okolja. Sle-
dila je izvedba dejavnosti, v okviru katerih so se otroci obeh vrtcev in osnovne
šole srečevali ter vključevali v različne učne dejavnosti, vpete tudi v širše lo-
kalno okolje. Tovrstna oblika sodelovanja je omogočila medsebojno spozna-
vanje, vzpostavljanje prijateljskih vezi ter izmenjavo izkušenj tako med otroki
kot med vzgojitelji, kar je osnova za pozitivna stališča do jezikovne in kulturne
raznolikosti.
Ključne besede: sodobna didaktična izhodišča, medpodročno povezovanje,
medkulturna zmožnost, sporazumevalna zmožnost, učna okolja

Uvod
Skozi pedagoški proces otrok pridobiva in si izoblikuje znanje, oblikuje stra-
tegije za pristopanje k problemom in raziskovanje sveta ter vzpostavljanje
odnosov v njem in do njega, zato je izrednega pomena, kako pri predšolskem
otroku spodbujamo sporazumevalno zmožnosti, ki je njegova vsakdanja po-

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.357-372
   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364