Page 48 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 48
ina Volk

razvijanje digitalnih kompetenc. Cilje smo uvrstili v tri kategorije, ki vsebujejo
še dodatne kriterije, kot je prikazano v spodnjem besedilu.

1. Funkcionalna raba IKT je opredeljena kot znanje in razumevanje za
uporabo IKT z naslednjimi kriteriji:
– znanje za uporabo računalniških programov, ki vključuje programe
za besedišče, preglednice, shranjevanje podatkov in upravljanje s
podatki,
– znanje o internetnih aplikacijah in komuniciranje preko elektronskih
medijev,
– znanje o internetni varnosti ter o varstvu podatkov (Balanskat in
Gertsch 2010).

2. Uporaba pridobljenega funkcionalnega znanja iz prejšnjega odstavka
se kaže kot:
– sposobnost uporabe programske opreme, da bi predstavili in razu-
meli kompleksne strukture podatkov s pomočjo preglednic, grafov,
diapozitivov, zemljevidov . . . ,
– sposobnost za zbiranje, prikazovanje in obdelavo podatkov in infor-
macij ter njihovo uporabo na sistematičen način (Balanskat in Gert-
sch 2010).

3. Odnos in stališča do uporabe IKT se kažejo kot:
– uporaba IKT pri skupinskem in samostojnem delu,
– kritična in premišljena uporaba vsake informacije, pridobljene na in-
ternetu,
– občutljivost za vprašanja, vezana na internetno varnost, ki vključu-
jejo vprašanja zasebnosti in etična vprašanja,
– zanimanje za IKT kot sredstvo za širjenje kulturnih, socialnih in po-
klicnih obzorij (Balanskat in Gertsch 2010).

Učni načrt, ki z načeli, vsebinami in cilji pokriva zgoraj omenjene kriterije,
izpolnjuje pogoje za oblikovanje digitalno kompetentnega posameznika.

Učni načrt za slovenščino

Z vidika razvijanja funkcionalne uporabe IKT je v učnem načrtu za sloven-
ščino (Ministrstvo za šolstvo in šport 2018) predlagana uporaba računalnika
in druge tehnologije za pridobivanje, shranjevanje, tvorjenje, predstavljanje
in izmenjevanje informacij ter za sporazumevanje in sodelovanje na spletu.
Na podlagi zapisanih ciljev vidimo, da je funkcionalna uporaba IKT pri pouku
slovenščine zelo natančno opredeljena in na določenih mestih že preide v
razvijanje spretnosti pri uporabi IKT.

46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53