Page 46 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 46
ina Volk
Preglednica 1 Vključenost digitalnih kompetenc, medpredmetno povezovanje
in predlagana IKT v analiziranih učnih načrtih
(1) (2) (3) (4)
SLOa Da
Da, podrobno, ven- računalniki, pametni telefoni, tablični računalniki,
MAT Da dar ni opredeljeno
za posamezno VIO. spletna učna okolja, videokonferenca, družabna
SPO Da omrežja in e-vsebine in e-storitveb
GUM Ne
ŠPO Ne Da, vendar ni opre- numerična in grafična računala, računalniški programi,
LUM Ne deljeno za posame- internet, orodja in programi za zapis ter predstavitev
zno VIO. podatkov ali rezultatov delac
Omenjeno. Predlogi niso podani.
Omenjeno, vendar radio, televizija, grafoskop, projektor, CD-, MP3- in
predvideno za 3. VIO. DVD-predvajalnik, računalnik, interaktivna tablač
Omenjeno. računalnik in ustrezni računalniški programi, merilnik
št. korakov, srčne frekvence in/ali porabe energije, na-
vigacijske naprave, fotoaparat, kamera, prenosni tele-
fon idr.
Ne. Predlogi niso podani.
Opombe Naslovi stolpcev: (1) učni načrt, (2) vključitev digitalnih kompetenc med ključne
kompetence vseživljenjskega učenja, (3) medpredmetno povezovanje z integracijo digitalnih
kompetenc, (4) predlagana informacijska in komunikacijska tehnologija. a Učni načrt za slo-
venščino je bil posodobljen v letu 2018. b Predlogi IKT za celotno izobraževanje v OŠ. c Predlogi
uporabe IKT za celotno izobraževanje v OŠ. č Predlogi IKT za prvo VIO.
daljnje učenje ter razvoj poklicne poti. Približno četrtina odraslih Evropejcev
ima težave z branjem in s pisanjem ter slabo matematično in digitalno pi-
smenostjo (Evropska komisija 2016). Poskrbeti bi morali, da se v prihodnosti
ta odstotek začne manjšati.
V učnem načrtu za slovenščino je razvijanje informacijske in digitalne pi-
smenosti poudarjeno tako v poglavju »Splošni cilji« kot v poglavju »Informa-
cijska tehnologija«, in sicer kot razvijanje ene izmed ključnih zmožnosti vse-
življenjskega učenja. Poudarjeno je, da se razvijanje digitalne zmožnosti po-
vezuje z razvijanjem sporazumevanja v slovenskem jeziku (Ministrstvo za šol-
stvo in šport 2018). Učni načrt za matematiko (Ministrstvo za šolstvo in šport
2011c) med splošnimi cilji poudari, da je poleg matematičnih kompetenc po-
membno razvijati tudi ostale ključne kompetence za vseživljenjsko učenje,
med katerimi so tudi digitalne kompetence, ki so v današnjem času tesno
povezane z razvijanjem matematičnih kompetenc (računalniško mišljenje je
tesno povezano z matematičnim mišljenjem). Učni načrt za spoznavanje oko-
lja omeni razvijanje digitalnih kompetenc kot eno izmed kompetenc vseži-
vljenjskega učenja (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011č). Učni načrti, ki so
razvijanje digitalnih kompetenc uvrstili med cilje predmeta, vidijo njihov po-
44
Preglednica 1 Vključenost digitalnih kompetenc, medpredmetno povezovanje
in predlagana IKT v analiziranih učnih načrtih
(1) (2) (3) (4)
SLOa Da
Da, podrobno, ven- računalniki, pametni telefoni, tablični računalniki,
MAT Da dar ni opredeljeno
za posamezno VIO. spletna učna okolja, videokonferenca, družabna
SPO Da omrežja in e-vsebine in e-storitveb
GUM Ne
ŠPO Ne Da, vendar ni opre- numerična in grafična računala, računalniški programi,
LUM Ne deljeno za posame- internet, orodja in programi za zapis ter predstavitev
zno VIO. podatkov ali rezultatov delac
Omenjeno. Predlogi niso podani.
Omenjeno, vendar radio, televizija, grafoskop, projektor, CD-, MP3- in
predvideno za 3. VIO. DVD-predvajalnik, računalnik, interaktivna tablač
Omenjeno. računalnik in ustrezni računalniški programi, merilnik
št. korakov, srčne frekvence in/ali porabe energije, na-
vigacijske naprave, fotoaparat, kamera, prenosni tele-
fon idr.
Ne. Predlogi niso podani.
Opombe Naslovi stolpcev: (1) učni načrt, (2) vključitev digitalnih kompetenc med ključne
kompetence vseživljenjskega učenja, (3) medpredmetno povezovanje z integracijo digitalnih
kompetenc, (4) predlagana informacijska in komunikacijska tehnologija. a Učni načrt za slo-
venščino je bil posodobljen v letu 2018. b Predlogi IKT za celotno izobraževanje v OŠ. c Predlogi
uporabe IKT za celotno izobraževanje v OŠ. č Predlogi IKT za prvo VIO.
daljnje učenje ter razvoj poklicne poti. Približno četrtina odraslih Evropejcev
ima težave z branjem in s pisanjem ter slabo matematično in digitalno pi-
smenostjo (Evropska komisija 2016). Poskrbeti bi morali, da se v prihodnosti
ta odstotek začne manjšati.
V učnem načrtu za slovenščino je razvijanje informacijske in digitalne pi-
smenosti poudarjeno tako v poglavju »Splošni cilji« kot v poglavju »Informa-
cijska tehnologija«, in sicer kot razvijanje ene izmed ključnih zmožnosti vse-
življenjskega učenja. Poudarjeno je, da se razvijanje digitalne zmožnosti po-
vezuje z razvijanjem sporazumevanja v slovenskem jeziku (Ministrstvo za šol-
stvo in šport 2018). Učni načrt za matematiko (Ministrstvo za šolstvo in šport
2011c) med splošnimi cilji poudari, da je poleg matematičnih kompetenc po-
membno razvijati tudi ostale ključne kompetence za vseživljenjsko učenje,
med katerimi so tudi digitalne kompetence, ki so v današnjem času tesno
povezane z razvijanjem matematičnih kompetenc (računalniško mišljenje je
tesno povezano z matematičnim mišljenjem). Učni načrt za spoznavanje oko-
lja omeni razvijanje digitalnih kompetenc kot eno izmed kompetenc vseži-
vljenjskega učenja (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011č). Učni načrti, ki so
razvijanje digitalnih kompetenc uvrstili med cilje predmeta, vidijo njihov po-
44