Page 49 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 49
Analiza učnih načrtov z vidika razvijanja digitalnih kompetenc
Z vidika razvijanja odnosa in stališč do IKT je v učnem načrtu zapisano, da
učenci uporabljajo IKT zavestno in kritično tako v okviru šolskih obveznosti
kot zunajšolskih. Učitelja učni načrt opozori tudi na razvijanje odgovornega
poseganja v splet, odgovorno rabo IKT s strani učencev ter na navajanje av-
torstva pri tem. Predlagane so metode sodelovalnega učenja in učenja v sple-
tnih učnih okoljih (npr. forum, klepetalnica itd.).
Analiziran učni načrt skoraj v popolnosti zadosti kriterijem za razvoj digi-
talno kompetentnega učenca s predpostavko, da učitelji izvajajo dejavnosti,
ki podpirajo zgoraj zapisane cilje.
Učni načrt za matematiko
Informacijsko-komunikacijska tehnologija je v pouk matematike vključena
kot sredstvo za razvoj matematičnih pojmov ali kot učni pripomoček in tudi
kot komunikacijsko sredstvo. Z vidika funkcionalne uporabe IKT učni načrt
za matematiko (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011c) predlaga uporabo pro-
gramov za zbiranje, shranjevanje, iskanje, obdelavo in predstavitev podat-
kov, vendar ni zapisano, v katerem vzgojno-izobraževalnem obdobju naj bi
te dejavnosti izvajali, niti, ob katerih vsebinah. Učitelj se glede na vsebino
smiselno odloči, kdaj bo IKT vključil v ure matematike.
Obravnavani učni načrt ne predvidi uporabe tehnologije za razvijanje od-
nosov in stališč do uporabe IKT. Veliko podatkov v današnjem času obde-
lamo s pomočjo matematičnega znanja, zato bi bilo pomembno, da se tudi
pri urah matematike sprašujemo o verodostojnosti pridobljenih podatkov in
da jih sprejemamo ter uporabimo kritično in premišljeno. Napotki v učnem
načrtu so napisani splošno in nobenega ni, ki bi se navezoval na uporabo IKT
v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, ampak so zapisani predvsem za
tretje vzgojno-izobraževalno obdobje.
Analizirani učni načrt najbolj poudari funkcionalno uporabo IKT, medtem
ko za ostala dva kriterija ne predvidi ciljev.
Učni načrt za spoznavanje okolja
V učnem načrtu za spoznavanje okolja (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011č)
ni ciljev, ki bi spodbujali k funkcionalni uporabi IKT, je pa zapisano, da naj
učenci uporabijo IKT za sistematično iskanje in uporabo virov in literature,
kar pomeni, da je predvideno razvijanje digitalne kompetence z vidika spre-
tnosti. Uporaba IKT je omenjena kot pripomoček pri medpredmetnem po-
vezovanju vsebin, ni pa konkretnejšega napotka, kako uporabiti IKT pri po-
vezovanju predmetov. Učni načrt za spoznavanje okolja ne predvideva ciljev
za razvijanje odnosov in stališč do uporabe IKT.
47
Z vidika razvijanja odnosa in stališč do IKT je v učnem načrtu zapisano, da
učenci uporabljajo IKT zavestno in kritično tako v okviru šolskih obveznosti
kot zunajšolskih. Učitelja učni načrt opozori tudi na razvijanje odgovornega
poseganja v splet, odgovorno rabo IKT s strani učencev ter na navajanje av-
torstva pri tem. Predlagane so metode sodelovalnega učenja in učenja v sple-
tnih učnih okoljih (npr. forum, klepetalnica itd.).
Analiziran učni načrt skoraj v popolnosti zadosti kriterijem za razvoj digi-
talno kompetentnega učenca s predpostavko, da učitelji izvajajo dejavnosti,
ki podpirajo zgoraj zapisane cilje.
Učni načrt za matematiko
Informacijsko-komunikacijska tehnologija je v pouk matematike vključena
kot sredstvo za razvoj matematičnih pojmov ali kot učni pripomoček in tudi
kot komunikacijsko sredstvo. Z vidika funkcionalne uporabe IKT učni načrt
za matematiko (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011c) predlaga uporabo pro-
gramov za zbiranje, shranjevanje, iskanje, obdelavo in predstavitev podat-
kov, vendar ni zapisano, v katerem vzgojno-izobraževalnem obdobju naj bi
te dejavnosti izvajali, niti, ob katerih vsebinah. Učitelj se glede na vsebino
smiselno odloči, kdaj bo IKT vključil v ure matematike.
Obravnavani učni načrt ne predvidi uporabe tehnologije za razvijanje od-
nosov in stališč do uporabe IKT. Veliko podatkov v današnjem času obde-
lamo s pomočjo matematičnega znanja, zato bi bilo pomembno, da se tudi
pri urah matematike sprašujemo o verodostojnosti pridobljenih podatkov in
da jih sprejemamo ter uporabimo kritično in premišljeno. Napotki v učnem
načrtu so napisani splošno in nobenega ni, ki bi se navezoval na uporabo IKT
v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, ampak so zapisani predvsem za
tretje vzgojno-izobraževalno obdobje.
Analizirani učni načrt najbolj poudari funkcionalno uporabo IKT, medtem
ko za ostala dva kriterija ne predvidi ciljev.
Učni načrt za spoznavanje okolja
V učnem načrtu za spoznavanje okolja (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011č)
ni ciljev, ki bi spodbujali k funkcionalni uporabi IKT, je pa zapisano, da naj
učenci uporabijo IKT za sistematično iskanje in uporabo virov in literature,
kar pomeni, da je predvideno razvijanje digitalne kompetence z vidika spre-
tnosti. Uporaba IKT je omenjena kot pripomoček pri medpredmetnem po-
vezovanju vsebin, ni pa konkretnejšega napotka, kako uporabiti IKT pri po-
vezovanju predmetov. Učni načrt za spoznavanje okolja ne predvideva ciljev
za razvijanje odnosov in stališč do uporabe IKT.
47