Page 71 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 71
Kako dobro študentje poznajo
medpredmetno povezovanje
in kakšne izkušnje imajo z njim?

Nives Kovač
Univerza na Primorskem
nives.kovac@pef.upr.si

V prispevku predstavljamo preliminarno raziskavo, s katero smo želeli ugoto-
viti poznavanje medpredmetnega povezovanja in izkušnje z njim pri študentih
Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem. Posebno pozornost smo name-
nili možnosti medpredmetnega povezovanja na temo voda. V raziskavi je so-
delovalo 38 študentov 4. letnika Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem,
študijskega programa Razredni pouk. Analiza odgovorov anketnega vprašal-
nika je pokazala pomanjkljivo poznavanje in usposobljenost za medpredme-
tno povezovanje. Prav zato bi morali oblikovati in v študijske programe Pe-
dagoške fakultete vključiti ustrezno usposabljanje za pridobitev znanja in ra-
zvoj veščin ter kompetenc za medpredmetno poučevanje. Učiteljem mora biti
omogočeno kakovostno pedagoško in strokovno izpopolnjevanje oz. vseži-
vljenjski strokovni razvoj, saj bodo le tako uspešno pripomogli k učnim rezul-
tatom učencev in njihovemu pridobivanju vseživljenjskega znanja in veščin.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, mnenja študentov, bodoči učite-
lji, voda

Uvod
Današnji človek je soočen s spremembami neslutenih razsežnosti, ki obse-
gajo celoto njegovega obstoja: od tehnologije do družbe in politike. Že mo-
derna doba v svojem bistvu vsebuje t. i. pospešitev časa, kar lahko najlažje
opišemo z dejstvom, da se je prebivalcu 19. stoletja 16. stoletje zdelo bolj
oddaljeno kot pa prebivalcu 16. stoletja čas Aleksandra Velikega (Koselleck
1999). Današnje okoliščine so izredno kaotične in zaznamovane s hitrostjo
sprememb, saj znanost in tehnologija vedno bolj prodirata v človekovo vsak-
danje življenje in grozita s spremembo človeške narave (conditio humana).
Revolucije v računalniški znanosti in pri obdelovanju velikih podatkov nam
namreč kažejo na globoko prepletenost različnih področij, ki jih moramo
usvojiti, če želimo zares dojeti novo stvarnost, kar pa še toliko bolj pogla-
bljajo špekulacije o preseganju človekovih omejitev, ki jih je v svojem delu
Homo Deus plastično opisal izraelski zgodovinar Yual Noah Harari (2017). Ker

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.69-82
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76