Page 160 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 160
Marijana Sikošek

podrocˇju motivacijskih potovanj site (Society for Incentive Travel
Excellence) opredeljuje kot koncept nedenarnega nagrajevanja za-
poslenih z udeležbo na potovanju, ki so zaradi izjemne potovalne
izkušnje motivirani v podjetju dosecˇi vecˇ od obicˇajnih ciljev (Ma-
ir, 2013). Vsebinsko so potovanja »incentive« in dogodki srecˇanja
sodelavcev v razlicˇnih programih doživetij in programih »team-
building«, kot je na primer kulinaricˇno doživetje, adrenalinsko do-
živetje ipd. (Slovenian Convention Bureau, 2014). Cˇ eprav sta moti-
vacijsko potovanje in dogodek orodji za nagrajevanje zaposlenih, ju
uvršcˇamo med poslovna srecˇanja, saj J. Mair (2013) opozarja, da gre
vendarle za del poslovne strategije podjetja, s cˇimer je opredeljen
poslovni namen potovanja.

Sejmi in razstave (angl. exhibitions, trade shows, expositions, trade
160 fairs) so poseben segment poslovnih srecˇanj, ki je namenjen razsta-

vljanju, prikazovanju in preizkušanju izdelkov ter storitev ter pred-
stavlja prostor in priložnost za poslovne dogovore ter druženja. Rit-
tichainuwat in J. Mair (2012) sicer opozarjata, da je treba locˇiti med
razlicˇnimi vrstami sejmov in razstav, saj v segment »mice« spadajo
samo tista, ki so namenjena poslovni javnosti in ne koncˇnemu po-
trošniku (angl. consumer fairs).

Najvecˇ posebnosti in dilem je opaziti pri tipu poslovnega srecˇanja
kongres, konferenca oz. konvencija. V bistvu gre poglavitno razliko
iskati med pojmoma konferenca in kongres ter med pojmoma kon-
ferenca in konvencija. Ugotovitvam avtorjev je namrecˇ skupno to, da
je izraz »konvencija« pogostejši v Ameriki, Avstraliji in Aziji, medtem
ko se v Evropi pogosteje uporablja izraz »kongres« (Lucianovic´, 1980;
Rogers, 1998; Mair, 2013).

Vecˇina vseh opredelitev za konferenco enotno povzema, da gre za
poslovno srecˇanje v manjšem obsegu glede na število udeležencev
in stopnjo zahtevnosti programa (vsebine), srecˇanje je organizirano
predvsem zaradi izmenjave mnenj, razprave o tocˇno dolocˇeni temi
neke ožje, specificˇne skupine posameznikov (Rogers, 1998; Ladkin,
2002; Zidanski, 2005). Pomembni znacˇilnosti sta tudi obdobje tra-
janja, ki je obicˇajno krajše kot pri kongresih, ter frekvenca ali perio-
dicˇnost ponavljanja. Za konference namrecˇ velja, da obicˇajno ne po-
znajo rednega ponavljanja v dolocˇenem cˇasovnem obdobju (World
Tourism Organization, 2006; Turizem Ljubljana, 2011).

Kongres je srecˇanje, ki je po svojem obsegu obicˇajno vecˇje kot kon-
ferenca, tako glede števila udeležencev kot zahtevnosti programa.
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165