Page 101 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 101
Poslovne priložnosti

Zato je bistveno razumeti potrebe trga ali konkretnega kupca. Em-
patija jim pomaga bolje razumeti in pravilno opredeliti problem. Bolj
kot v človeka/stranko je usmerjena v tehnologijo, kar lahko povzroči
odpoved izdelka. Primer je Google Glass: medtem ko je tehnološko
impresiven, ni uspel prepričati uporabnikov in zdi se, da ni bilo do-
volj empatije do potreb uporabnikov. Po drugi strani pa so inovaci-
je, imenovane Embrace Warmer (nova vrsta inkubatorja za države v
razvoju, glej http://embraceglobal.org), ki so jih razvili podiplomski
študenti na Stanfordu po konceptu empatije, postale zelo uspešne.

Metode, ki temeljijo na empatiji
Pogovore opravite z empatijo. Intervjuji z empatijo so temelj dizajnerskega
razmišljanja. Z vključevanjem in razumevanjem misli, čustev in motivacij
druge osebe lahko razumemo izbire, ki jih oseba naredi, lahko razumemo
njene vedenjske lastnosti in ugotovimo njene potrebe. To nam pomaga pri
inovacijah in ustvarjanju izdelkov ali storitev za to osebo (Lucas, 2018).

Uporabite študije, ki temeljijo na fotografijah in videoposnetkih. Foto-
grafiranje ali snemanje ciljnih uporabnikov, kot tudi druge metode empati-
je, vam lahko pomaga pri odkrivanju potreb, ki jih imajo ljudje, ki jih morda
poznajo ali pa se jih ne zavedajo.

(Pre)oblikovanje problemov
Namesto tega, da bi sprejeli problem, kot je podan, je opredeljeni problem
in njegov kontekst pomembno raziskati, opisati in analizirati ter ga tako
ponovno razložiti ali prestrukturirati, da bi dosegli posebno oblikovanje
problema, ki predlaga pot do rešitve. Uporabite lahko tudi predstavljeni
diagram Ishikawa. (Za več informacij glej Košmrlj idr., 2015.)

Ideacija
Ideje prihajajo od ljudi, ki jih poznamo, zgodb, ki jih slišimo, dela, ki ga
opravljamo, naših interesov, mnenj in izkušenj. Poslovne ideje so vse okoli
vas. Nekatere izhajajo iz natančne analize tržnih trendov in potreb potro-
šnikov, druge iz sreče. Toda kako lahko najdete vir idej in znanja? Zelo po-
membna osnova je jasna opredelitev problemov in priložnosti, ki smo jih
že predstavili (Likar in Fatur, 2007).

Da bi povečali ustvarjalni potencial skupine za reševanje problemov, bi
morala biti dejavnost generiranja idej sodelovalne narave. To je mogoče
doseči na več načinov. Management idej in management inovacij pogosto

101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106