Page 103 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 103
Poslovne priložnosti

Pripraviti ga je treba tako, da se lahko preizkusi celotno delovanje inovacij
ali da lahko njihova končna različica opravlja svojo funkcijo. Cilj ga je pred-
staviti končnim uporabnikom ali potencialnim kupcem. To se lahko izvede
z uporabo orodij za hitro izdelavo prototipov, kamor sodijo npr. cad/cam,
3d-tiskanje, lasersko rezanje, selektivno lasersko sintranje itd. Pogosto je
možno uporabiti standardne elektromehanske naprave in komponente,
»kit«-izvedbe ali dokončane module. Za tehnične izume lahko uporabimo
univerzalno programirljivo elektronsko vezje, razvoj »odprtokodnih« plat-
form, kot je Arduino, itd. Hkrati je treba delo opraviti profesionalno – v
smislu funkcionalnosti in oblikovanja. Namen izdelave prototipa je biti pri-
lagodljiv in hiter ter imeti možnost, da ga po testiranju (pre)oblikujete.

Testiranje in izbira idej. Faza ocenjevanja in izbire idej je ena od najkri-
tičnejših faz inovacijskega procesa. Praksa kaže, da izumitelji ali vodstva
podjetij njene vrednosti pogosto ne upoštevajo dovolj natančno. Tako na-
daljujejo z razvojem in s fazami, ki sledijo, medtem ko se stroški dramatič-
no povečujejo. Obstaja nekaj glavnih filtrov, ki nam pomagajo izbrati ideje
z največjim potencialom:

– preizkusite svojo novost s svojimi strankami/končnimi uporabniki,
– preverite različne vidike novega koncepta.

Preizkusite svojo invencijo s svojimi strankami/končnimi uporabniki. Te-
stiranje pomeni pridobivanje povratnih informacij od potencialnih upo-
rabnikov/strank. Namesto opisovanja ideje je učinkovitejši način pred-
stavitev prototipa in globlje razumevanje uporabnikov. Najpomembnejša
vprašanja, na katera je treba odgovoriti, so: Ali je uporabnikom všeč no-
vost/prototip, ali razumejo kako ga uporabljati, ali je uporaba dovolj intu-
itivna, ali je uporabniku prijazna, ali izpolnjuje zahteve uporabnikov, je na
voljo preveč funkcij itd.?

Ko se izvede pravilno, lahko testna faza omogoča sočutje in boljše razu-
mevanje vaših uporabnikov. Še boljše rezultate lahko dosežemo, če testi-
ranje poteka v resničnem življenjskem okolju (npr. testiranje alpinistične
opreme v gorah). Pomembno je tudi, da sledimo reakcijam pri uporabi (ču-
stva, uporaba, razumevanje, praktičnost itd.).

Poleg neverbalne povratne informacije je koristno govoriti tudi o izku-
šnji. Lahko jih vprašate, kaj mislijo o novosti. Prav tako je smiselno, da jih
spodbujamo, da govorijo o (ne)sorodnih temah.

Ko dobite vse povratne informacije, analizirajte odgovore in jih uporabi-
te za izboljšanje koncepta/prototipa. Po tem je treba ponoviti testiranje.

103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108