Page 96 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 96
dra Verweij in José Laan
idejah, do katerih ne bo prišlo, če bodo 100 svojega časa namenili
vsakodnevni rutini. Za pametno industrijo je še posebej pomemb-
no stalno usposabljanje, osredotočeno na nove tehnologije in hitro
razvijajoče se sektorje.
– Sistem merjenja uspešnosti, ki meri inovativni impulz podjetja. Pre-
prosti ukrepi, ki se pogosto uporabljajo, vključujejo izdatke za inova-
cije (pogosto označene kot izdatki za raziskave in razvoj), odstotek
novih izdelkov (število novih/spremenjenih proizvodov, ki so to ob-
dobje predstavljali kot delež skupnih številk izdelkov) in število pa-
tentov.
– Povezave s funkcijo trženja: fazumevanje strank, njihovih potreb in
konkurence je ključnega pomena za usmerjanje sredstev v inovacij-
ske sisteme. Najbolj uspešni inovatorji bolje razumejo potrebe stran-
ke kot stranke same. Pogosto znajo prepoznati in rešiti težave, še pre-
den kupec spozna, da morda obstaja problem.
– Pridobivanje znanja in management procesov, ki v organizacijo nenehno
prinašajo nove ideje, informacije, koncepte in znanje. To lahko zaje-
ma od preprostih stvari, kot so sprejemanje trgovskih, znanstvenih,
inženirskih in strokovnih revij, udeležba na konferencah in sodelo-
vanje v forumih za povezovanje v industrijo, vse do obsežnih raz-
iskovalnih zmogljivosti. Kjer znanje ni na voljo, imajo politehnike,
univerze in raziskovalni inštituti zmožnosti, da ga razvijejo za vas.
– Sistemi varstva intelektualne lastnine, ki določajo, ščitijo, vrednotijo,
upravljajo in pregledujejo intelektualno lastnino organizacije (i l). Ta
intelektualna lastnina je novo znanje, ki izhaja iz inovacijskega pro-
cesa, npr. to je lahko edinstveno razumevanje proizvodnega procesa,
ki omogoča večjo učinkovitost ali zasnovo novega izdelka. Nekatere
organizacije imajo težave pri prepoznavanju svoje intelektualne la-
stnine. Eden od načinov za to je odgovoriti na vprašanje: kaj vemo mi,
kar naši konkurenti ne, in kaj ne želimo, da izvedo? Ko je to znanje
enkrat identificirano, ga je treba zaščititi ali pa bodo tekmovalci iz-
vedeli! Zaščita vašega i p-ja se lahko giblje od preprostega ohranjanja
zaupnosti, ne samo fizično, ampak tudi elektronsko, skozi formalnej-
ša sredstva, kot so zaščita blagovnih znamk, patentov in sort rastlin.
To je še posebej pomembno za pametne tehnologije. In nenazadnje
je eden najpomembnejših instrumentov hitrost. Odgovorite na po-
trebe trga, razvijete novost, ga prodate in ko ga konkurenti uspejo
kopirati, imate novo. To je tudi koncept Akrapoviča, slovenskega pro-
izvajalca izpušnih sistemov, enega najboljših na svetu.
96
idejah, do katerih ne bo prišlo, če bodo 100 svojega časa namenili
vsakodnevni rutini. Za pametno industrijo je še posebej pomemb-
no stalno usposabljanje, osredotočeno na nove tehnologije in hitro
razvijajoče se sektorje.
– Sistem merjenja uspešnosti, ki meri inovativni impulz podjetja. Pre-
prosti ukrepi, ki se pogosto uporabljajo, vključujejo izdatke za inova-
cije (pogosto označene kot izdatki za raziskave in razvoj), odstotek
novih izdelkov (število novih/spremenjenih proizvodov, ki so to ob-
dobje predstavljali kot delež skupnih številk izdelkov) in število pa-
tentov.
– Povezave s funkcijo trženja: fazumevanje strank, njihovih potreb in
konkurence je ključnega pomena za usmerjanje sredstev v inovacij-
ske sisteme. Najbolj uspešni inovatorji bolje razumejo potrebe stran-
ke kot stranke same. Pogosto znajo prepoznati in rešiti težave, še pre-
den kupec spozna, da morda obstaja problem.
– Pridobivanje znanja in management procesov, ki v organizacijo nenehno
prinašajo nove ideje, informacije, koncepte in znanje. To lahko zaje-
ma od preprostih stvari, kot so sprejemanje trgovskih, znanstvenih,
inženirskih in strokovnih revij, udeležba na konferencah in sodelo-
vanje v forumih za povezovanje v industrijo, vse do obsežnih raz-
iskovalnih zmogljivosti. Kjer znanje ni na voljo, imajo politehnike,
univerze in raziskovalni inštituti zmožnosti, da ga razvijejo za vas.
– Sistemi varstva intelektualne lastnine, ki določajo, ščitijo, vrednotijo,
upravljajo in pregledujejo intelektualno lastnino organizacije (i l). Ta
intelektualna lastnina je novo znanje, ki izhaja iz inovacijskega pro-
cesa, npr. to je lahko edinstveno razumevanje proizvodnega procesa,
ki omogoča večjo učinkovitost ali zasnovo novega izdelka. Nekatere
organizacije imajo težave pri prepoznavanju svoje intelektualne la-
stnine. Eden od načinov za to je odgovoriti na vprašanje: kaj vemo mi,
kar naši konkurenti ne, in kaj ne želimo, da izvedo? Ko je to znanje
enkrat identificirano, ga je treba zaščititi ali pa bodo tekmovalci iz-
vedeli! Zaščita vašega i p-ja se lahko giblje od preprostega ohranjanja
zaupnosti, ne samo fizično, ampak tudi elektronsko, skozi formalnej-
ša sredstva, kot so zaščita blagovnih znamk, patentov in sort rastlin.
To je še posebej pomembno za pametne tehnologije. In nenazadnje
je eden najpomembnejših instrumentov hitrost. Odgovorite na po-
trebe trga, razvijete novost, ga prodate in ko ga konkurenti uspejo
kopirati, imate novo. To je tudi koncept Akrapoviča, slovenskega pro-
izvajalca izpušnih sistemov, enega najboljših na svetu.
96