Page 96 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 96
dra Verweij in José Laan

idejah, do katerih ne bo prišlo, če bodo 100  svojega časa namenili
vsakodnevni rutini. Za pametno industrijo je še posebej pomemb-
no stalno usposabljanje, osredotočeno na nove tehnologije in hitro
razvijajoče se sektorje.
– Sistem merjenja uspešnosti, ki meri inovativni impulz podjetja. Pre-
prosti ukrepi, ki se pogosto uporabljajo, vključujejo izdatke za inova-
cije (pogosto označene kot izdatki za raziskave in razvoj), odstotek
novih izdelkov (število novih/spremenjenih proizvodov, ki so to ob-
dobje predstavljali kot delež skupnih številk izdelkov) in število pa-
tentov.
– Povezave s funkcijo trženja: fazumevanje strank, njihovih potreb in
konkurence je ključnega pomena za usmerjanje sredstev v inovacij-
ske sisteme. Najbolj uspešni inovatorji bolje razumejo potrebe stran-
ke kot stranke same. Pogosto znajo prepoznati in rešiti težave, še pre-
den kupec spozna, da morda obstaja problem.
– Pridobivanje znanja in management procesov, ki v organizacijo nenehno
prinašajo nove ideje, informacije, koncepte in znanje. To lahko zaje-
ma od preprostih stvari, kot so sprejemanje trgovskih, znanstvenih,
inženirskih in strokovnih revij, udeležba na konferencah in sodelo-
vanje v forumih za povezovanje v industrijo, vse do obsežnih raz-
iskovalnih zmogljivosti. Kjer znanje ni na voljo, imajo politehnike,
univerze in raziskovalni inštituti zmožnosti, da ga razvijejo za vas.
– Sistemi varstva intelektualne lastnine, ki določajo, ščitijo, vrednotijo,
upravljajo in pregledujejo intelektualno lastnino organizacije (i l). Ta
intelektualna lastnina je novo znanje, ki izhaja iz inovacijskega pro-
cesa, npr. to je lahko edinstveno razumevanje proizvodnega procesa,
ki omogoča večjo učinkovitost ali zasnovo novega izdelka. Nekatere
organizacije imajo težave pri prepoznavanju svoje intelektualne la-
stnine. Eden od načinov za to je odgovoriti na vprašanje: kaj vemo mi,
kar naši konkurenti ne, in kaj ne želimo, da izvedo? Ko je to znanje
enkrat identificirano, ga je treba zaščititi ali pa bodo tekmovalci iz-
vedeli! Zaščita vašega i p-ja se lahko giblje od preprostega ohranjanja
zaupnosti, ne samo fizično, ampak tudi elektronsko, skozi formalnej-
ša sredstva, kot so zaščita blagovnih znamk, patentov in sort rastlin.
To je še posebej pomembno za pametne tehnologije. In nenazadnje
je eden najpomembnejših instrumentov hitrost. Odgovorite na po-
trebe trga, razvijete novost, ga prodate in ko ga konkurenti uspejo
kopirati, imate novo. To je tudi koncept Akrapoviča, slovenskega pro-
izvajalca izpušnih sistemov, enega najboljših na svetu.

96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101