Page 105 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 105
Poslovne priložnosti

– inovacijska strategija in cilji,
– razvoj inovativne organizacije in inovacijske kulture,
– proces inoviranja,
– raziskave in razvoj,
– varstvo intelektualne lastnine,
– kako financirati inovacije,
– proizvodnja,
– trženje.

Namesto zaključka smo pripravili enostaven recept za inovacijo:

Osnovne sestavine: velika žlica kreativnosti, nekoliko kritičnosti,
zdrava mera raziskovalnega duha, pozitivna misel, a bo naša novost
všeč tudi drugim, zdrava mera timskega dela, začimba hitrosti pri
delu in par kapelj poguma. Skupaj premešamo, skuhamo in postre-
žemo, da bo še vroče. V tem primeru je uspeh zagotovljen.

3.5 s m art Marketing – Pametno trženje
Digitalna preobrazba ima velik vpliv na vse dejavnosti, ki dodajo vrednost
celotnim podjetjem in oskrbni verigi. Zaradi novih tehnologij, kot je npr.
pametni inženiring, so se predhodno ločena področja, npr. naročila, proiz-
vodnja in prodaja, združila v enote, ki jih je potrebno učinkovito koordini-
rati, ne samo v okviru enega samega, ampak več različnih podjetij. Njihovi
uporabniki so preko digitalizacije ravno tako integrirani v procese ustvar-
janja vrednosti vsakega podjetja (Biesel in Hame, 2018, str. 9). Spreminja se
tudi področje trženja. Uporabniki ne želijo le posameznega izdelka, ampak
želijo sodelovati pri njegovem razvoju in si ga prilagoditi po lastnih željah.
Potrošniki želijo tudi prikazati izkušnje, ki so jih imeli z uporabo določe-
nega izdelka. S prispevkom socialnih omrežij in novih tehnologij postaja
vsak izdelek transparentnejši in lažje oglaševan. Potrošniki prevzemajo na-
loge proizvajalcev, kar se odraža v besedi prosumer (Vikram, 2016). Podjetje
medtem pridobiva informacije o kupcih in trgih, ki jih lahko uporabi za op-
timizacijo ponudbe in prilagoditev različnim ciljnim skupinam. Naslednje
poglavje poudarja vpliv digitalne preobrazbe na trženje.

3.5.1 Razvoj trženja 4.0
Trženje se je od začetka industrializacije dramatično spremenilo. V zgo-
dnjih fazah industrializacije in množične proizvodnje se je izvajalo z vidika
proizvajalca. Na podlagi prodajalčevega trga z omejenim obsegom izdelkov

105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110