Page 99 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 99
Poslovne priložnosti
Ob upoštevanju teh dejavnikov lahko zapišemo glavne faze:
1. identifikacija problema/priložnosti,
2. ponovna opredelitev problema,
3. idealizacija,
4. prototipiranje,
5. testiranje in izbira idej.
Koncepti prepoznavanja problemov/priložnosti
Iskanje novih priložnosti lahko vključuje:
– periodični pregled zunanjih in notranjih priložnosti organizacije,
– vzpostavitev ustreznih komunikacijskih kanalov (da bi »slišali« pri-
ložnosti),
– razvitje metodologije za ugotavljanje trendov in vpogledov (npr.
trend v kriptovalutah),
– dojemanje tržnih priložnosti (npr. križarjenje ladij),
– odkrivanje šibkosti konkurence (npr. dolg odzivni čas za dostavo pic),
– odkrivanje tehnoloških priložnosti (npr. tehnologija blockchain),
– znanje iz akademskih ustanov (povezano s spin-offi, npr. koncepti
čiščenja plazme),
– gradnjo lastnih hobijev (npr. Pipistrel – slovenski proizvajalec ultra
lahkih letal),
– zakonodajne zahteve (npr. okoljski standardi za avtomobilske mo-
torje).
Orodja za razumevanje problema
Poleg omenjenih konceptov so na voljo tudi konkretna orodja, npr.:
– Diagram Ishikawa (diagram ribje kosti), ki se običajno izvaja v okviru
skupine, ki razmišlja o možnih vzrokih problema, ta pa se razčleni na
več nivojev in podvzrokov. S tem postopoma identificiramo osnovne
ali temeljne vzroke problema. Pričakujemo lahko tudi ideje za rešitve.
– qadi m (hitra in umazana metoda) je v prvi vrsti namenjena identi-
fikaciji priložnosti za inkrementalne inovacije na že obstoječem pro-
duktu, v procesu odkrivanja težav in priložnosti pa se lahko pojavi
tudi ideja za prebojno inovacijo.
– Analiza swot – problem ali izziv se obravnava z vidika njegovih pred-
nosti, slabosti, priložnosti in groženj.
99
Ob upoštevanju teh dejavnikov lahko zapišemo glavne faze:
1. identifikacija problema/priložnosti,
2. ponovna opredelitev problema,
3. idealizacija,
4. prototipiranje,
5. testiranje in izbira idej.
Koncepti prepoznavanja problemov/priložnosti
Iskanje novih priložnosti lahko vključuje:
– periodični pregled zunanjih in notranjih priložnosti organizacije,
– vzpostavitev ustreznih komunikacijskih kanalov (da bi »slišali« pri-
ložnosti),
– razvitje metodologije za ugotavljanje trendov in vpogledov (npr.
trend v kriptovalutah),
– dojemanje tržnih priložnosti (npr. križarjenje ladij),
– odkrivanje šibkosti konkurence (npr. dolg odzivni čas za dostavo pic),
– odkrivanje tehnoloških priložnosti (npr. tehnologija blockchain),
– znanje iz akademskih ustanov (povezano s spin-offi, npr. koncepti
čiščenja plazme),
– gradnjo lastnih hobijev (npr. Pipistrel – slovenski proizvajalec ultra
lahkih letal),
– zakonodajne zahteve (npr. okoljski standardi za avtomobilske mo-
torje).
Orodja za razumevanje problema
Poleg omenjenih konceptov so na voljo tudi konkretna orodja, npr.:
– Diagram Ishikawa (diagram ribje kosti), ki se običajno izvaja v okviru
skupine, ki razmišlja o možnih vzrokih problema, ta pa se razčleni na
več nivojev in podvzrokov. S tem postopoma identificiramo osnovne
ali temeljne vzroke problema. Pričakujemo lahko tudi ideje za rešitve.
– qadi m (hitra in umazana metoda) je v prvi vrsti namenjena identi-
fikaciji priložnosti za inkrementalne inovacije na že obstoječem pro-
duktu, v procesu odkrivanja težav in priložnosti pa se lahko pojavi
tudi ideja za prebojno inovacijo.
– Analiza swot – problem ali izziv se obravnava z vidika njegovih pred-
nosti, slabosti, priložnosti in groženj.
99