Page 99 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 99
Poslovne priložnosti

Ob upoštevanju teh dejavnikov lahko zapišemo glavne faze:

1. identifikacija problema/priložnosti,
2. ponovna opredelitev problema,
3. idealizacija,
4. prototipiranje,
5. testiranje in izbira idej.

Koncepti prepoznavanja problemov/priložnosti
Iskanje novih priložnosti lahko vključuje:

– periodični pregled zunanjih in notranjih priložnosti organizacije,
– vzpostavitev ustreznih komunikacijskih kanalov (da bi »slišali« pri-

ložnosti),
– razvitje metodologije za ugotavljanje trendov in vpogledov (npr.

trend v kriptovalutah),
– dojemanje tržnih priložnosti (npr. križarjenje ladij),
– odkrivanje šibkosti konkurence (npr. dolg odzivni čas za dostavo pic),
– odkrivanje tehnoloških priložnosti (npr. tehnologija blockchain),
– znanje iz akademskih ustanov (povezano s spin-offi, npr. koncepti

čiščenja plazme),
– gradnjo lastnih hobijev (npr. Pipistrel – slovenski proizvajalec ultra

lahkih letal),
– zakonodajne zahteve (npr. okoljski standardi za avtomobilske mo-

torje).

Orodja za razumevanje problema
Poleg omenjenih konceptov so na voljo tudi konkretna orodja, npr.:

– Diagram Ishikawa (diagram ribje kosti), ki se običajno izvaja v okviru
skupine, ki razmišlja o možnih vzrokih problema, ta pa se razčleni na
več nivojev in podvzrokov. S tem postopoma identificiramo osnovne
ali temeljne vzroke problema. Pričakujemo lahko tudi ideje za rešitve.

– qadi m (hitra in umazana metoda) je v prvi vrsti namenjena identi-
fikaciji priložnosti za inkrementalne inovacije na že obstoječem pro-
duktu, v procesu odkrivanja težav in priložnosti pa se lahko pojavi
tudi ideja za prebojno inovacijo.

– Analiza swot – problem ali izziv se obravnava z vidika njegovih pred-
nosti, slabosti, priložnosti in groženj.

99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104