Page 97 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 97
Poslovne priložnosti

Slika 3.3
Casy Stoner z izpušnim sistemom
Akrapovič, ki je stalno inoviran;
nekateri elementi so patentirani,
drugi pa zaščiteni po hitrem konceptu
»time to market« (po Google Free
Pictures)

Slika 3.4
Koncept odprte
inovativnosti
(prirejeno po
Lubiewa-Wielezynski,
2012)

Odprto inoviranje
Odprte inovacije so koncept, kjer so meje med samim podjetjem in oko-
ljem postale prepustnejše; inovacije se lahko brez težav prenašajo znotraj
in zunaj med podjetji ter drugimi podjetji in med podjetji ter ustvarjalnimi
potrošniki, akademskimi ustanovami in raziskovalci, kar povzroča učinke
na ravni potrošnika, podjetja, industrije in družbe (»Open Innovation«, b.
l.). Hkrati podjetjem omogoča, da iščejo nove poti komercializacije svojih
idej in znanja s prodajo pravic intelektualne lastnine, spin-offov in drugih
oblik. Združenje podobnih organizacij in njihovih podpornih industrij je
dokazano orodje za zagotavljanje kolektivne rasti z delitvijo tistih delov
inovacij in poslovnih procesov, kjer njihovi interesi sovpadajo. Tak primer
je Evropska mreža avtomobilskih grozdov (e a c n) – pobuda, ki združuje
devet najpomembnejših pobud grozdov v avtomobilskem sektorju iz sed-
mih evropskih držav

Fleksibilna, organska struktura spodbuja timsko delo in deluje tudi kot
stimulant za ljudi, da postanejo ustvarjalnejši. Elastična definicija poslova-
nja pomaga preprečevati protekcionistične nagone in organizacija se tako
izogiba podzavestni obrambi pred potrebnimi spremembami. Vodstvo or-

97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102