Page 109 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 109
Poslovne priložnosti

Trženje 4.0 razširja klasični model 3i na četrto dimenzijo. Tradicional-
no trženje je trikotnik, ki vključuje znamko, pozicioniranje in diferencia-
cijo. Blagovna znamka zahteva pravilno pozicioniranje pa tudi razlikova-
nje. Kotler idr. (2010, str. 55) jo opisujejo kot »centralno dn k«. Izdelek
svojo identiteto blagovne znamke prejme preko same blagovne znamke in
njenega pozicioniranja. Razlikovanje izdelka podpira integriteto blagovne
znamke in s tem njeno verodostojnost. S pomočjo diferenciacije se lahko
zadovoljijo potrebe vsakega kupca. Ko se spoštujejo obveznosti do stranke
in blagovna znamka ustreza potrebam strank, je rezultat pozitivna podoba
blagovne znamke. Identiteta zagotavlja, da v mislih potrošnikov obstaja ja-
sna podoba blagovne znamke, da obstaja integriteta zaupanja potrošnikov
v blagovno znamko in da podoba potrošniku zagotavlja čustveno povezavo
z blagovno znamko. Če trženje 3.0 obravnava um, srce in dušo potrošnika
(Kotler idr., 2010, str. 54), trženje 4.0 ta trikotnik razširja na četrto dimen-
zijo, tj. izkušnjo in posledično povezano interakcijo z blagovno znamko.
Predvsem pa je v središču te interakcije uporabniška izkušnja. Ta poteka
na različnih ravneh (Jara idr., 2012):

– interakciji med izdelkom in stranko (npr. prikazovanje aplikacijskih
vzorcev ali procesiranje vzorcev preko qr-kode),

– interakcija med različnimi izdelki znamke ali več različnimi znamka-
mi (npr. interakcija več naprav znamke Apple),

– interakciji preko spletnih platform in socialnih omrežij, da se anali-
zira, če je izdelek kompatibilen z zahtevami in s potrebami kupcev
(npr. rezultati v iskalnikih, ocenjevanje platform, objave na socialnih
omrežjih),

– preverjanju poštenosti znamke in ugleda, tako da se znamka oceni z
vrednostmi in izkušnjami kupcev (objave na socialnih omrežjih, ob-
jave na medijih, poročila rezultatov, c sr-poročila).

S tipičnimi interakcijami lahko na podjetje s trženjem 4.0 vpliva več de-
ležnikov. Ti so izpostavljeni na različne načine (Lies, 2017, str. 11):

– Orientacijska operacija v spletnem in nespletnem okolju: pri medijih na
spletu in tradicionalnih medijih se še posebej izmenjujeta generaci-
ja Y in trenutna generacija Z, ki sta odraščali z digitalnimi mediji.
Posledično je orientacija v spletnem in nespletnem okolju vodila do
nakupa obnašanja r op o. r op o je kratica za Reaserch Onilne and
Purchase Offline (Richter, 2017) – iskanje preko spleta in nakup izven

109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114