Page 115 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 115
Poslovne priložnosti

oglaševanje personalizirano in da ustreza določenim uporabnikom (Kreu-
tzer, 2013).

3.6 Pametne verige in vrednost mreženja
Pametne oskrbne verige so osredotočene na ustvarjanje maksimalne vre-
dnosti za (končne) kupce s čim manj porabljenega časa in materiala (vitka
metoda) kot tudi na sposobnost hitrega prilagajanja zahtevam in potre-
bam kupcev (gibka metoda) (Lee, 2004).

Proizvodna podjetja digitalizirajo ključne funkcije znotraj svojih notra-
njih vertikalnih operacijskih procesov kot tudi z vzporednimi partnerji v
oskrbni verigi. Pametna industrija pomeni večjo integracijo vrednostnih
verig preko uporabe novih povezovalnih tehnologij, ki dovoljujejo sode-
lovanje pri zasnovi in izdelavi, vključujejo kupce in so hkrati osredotoče-
ne na končne uporabnike. Horizontalna integracija vključuje tehnologije
spremljanja, integracije realnega načrta in njegove izvršitve. Inovativni po-
slovni modeli bodo sloneli na dinamični mreži podjetij, ki so v nenehnem
razvoju, da lahko tako zagotovijo čim kompleksnejšo strukturo storitev.

Preko digitalizacije je mogoče utrditi sodelovanje s ključnimi partner-
ji. Višja stopnja integracije podatkov med proizvajalci in kupci lahko odpre
vrata novim priložnostim sodelovanja. Pametna uporaba združenih podat-
kov lahko omogoča učinkovito oblikovanje vrednostne verige, prav tako pa
tudi ustvarjanje vrednosti za stranke: gre za skupno inovacijo procesov, iz-
delkov in storitev. Po drugi strani pa lahko integracija podatkov o razvoju,
proizvodnji in vzdrževanju vodi do sprememb ter celo opuščanja funkcij in
podjetij skozi obstoječo oskrbno verigo.

»Pričakovati je, da bo industrija 4.0 povzročila številne preobrate v in-
dustrijskem ustvarjanju vrednosti, z vključevanjem celotne mreže ustvar-
janja dodane vrednosti. Majhna in srednja velika podjetja (m s p), ki igra-
jo pomembno vlogo tako v nemškem kot tudi evropskem gospodarstvu,
koncept industrije 4.0 s težavo integrirajo v svoje procese ustvarjanja vre-
dnosti. Ampak glede na visoko pomembnost m s p znotraj industrijskega
ustvarjanja vrednosti je ključnega pomena, da se industrija 4.0 uspešno
uvede v vrednostne verige. Več teh podjetji se bori, da bi obdržala potrebne
materiale za opremo in stroje, ali pa nimajo dovolj velikega tržnega deleža
ali dostopa do trga, da bi uveljavili nove poslovne modele. Velika podjetja
so pogosto premočna, da lahko bila partner m sp. Kljub temu pa lahko so-
delovalna strategija med temi podjetji predstavlja vrednostno nadomesti-
lo za uspešno implementacijo industrije 4.0 preko oskrbne verige« (Müller
idr., 2017).

115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120