Page 117 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 117
Poslovne priložnosti

in vrednostnih verig. Mrežni pristop bo radikalno optimiziral proizvodnjo
in obstoječe vrednostne verige in, kar je še pomembneje, mrežna proizvod-
nja bo nenazadnje pripeljala do konca vrednostne verige in rojstva vredno-
stne mreže (Smart Industry Implementatieagenda 2018–2021, 2018).

Pametna industrija po definiciji zahteva sodelovalni pristop. Njen glavni
namen je povezovanje, vključno s storitvami in z zadevami, ki jih podjetje
samo ne more priskrbeti. Pametna programska oprema in internet stva-
ri usposabljata izmenjavo podatkov med stroji, oddelki in podjetji. Preko
platforme v oblaku (končni) uporabniki dobijo dostop do podatkov vseh
sodelujočih.

3.7 Glavne ugotovitve in priporočila
Proizvodna podjetja se v glavnem posvečajo le tehnološkim vidikom in (po-
tencialno) učinkovitim pridobitvam pametne industrije, namesto da bi se
osredotočala na (nove) poslovne priložnosti, vrednostna razmerja in/ali
poslovne modele.

V tem digitalnem in tehnološkem obdobju se načini za izpolnitev potreb
kupcev in priložnosti preseči pričakovanja kupcev neprestano in drastično
spreminjajo. Trgi so transparentni, kupci so dobro informirani in kritični.
Odločajo tudi o tem, kako, kdaj in kje želijo dostavo izdelkov (izdelanih po
naročilu).

Konkurenčnost in uspeh podjetja je odvisen od njegove zmožnosti in pri-
pravljenosti neprestanega ustvarjanja vrednosti za kupce. Ustvarjanje vre-
dnosti za kupce in razvijanje novih načinov le-tega pa zahteva ostro oko pri
(spreminjajoči se) tržni situaciji, jasen vpogled in razumevanje obnašanja
kupcev, njihovih želja in potreb. Kupci so strokovnjaki na področju lastnih
vsakodnevnih (službenih) opravil, težav in ambicij. Pametni dobavitelj je
strokovnjak, ki te vidike podpira in pospešuje na najnovejše pametne na-
čine. Učinkovit in dosegljiv način za doseganje vpogleda v potrebe kupcev
m sp so redni dialogi s kupci, z uporabniki in s proizvajalci. S tem podjetje
dobi neprestani tok vtisov, potrebnih za razvijanje inovacij. Predvidevanje
obnašanja kupcev in strojev kot tudi izdelkov in storitev na zahtevo bo vse
bolj potekalo preko analiz podatkov.

Pametna industrija ponuja proizvodnim podjetjem nove poslovne prilo-
žnosti na sledeče načine:

– z ustvarjanjem pametnih in digitaliziranih novih izdelkov,
– z ustvarjanjem vrednosti (obsežnih) podatkov,
– z razvijanjem pametnih storitev in popolnih rešitev (storitvizacija),

117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122