Page 112 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 112
dra Verweij in José Laan

Slika 3.8 Instrumenti za pametno spletno trženje (prirejeno po Kreutzer, 2013, str. 2)

lahko podjetja uporabijo način plačevanja za izpostavljanje oglasov na sple-
tnih iskalnikih (t. i. ključne besede oglaševanja ali sponzorirane povezave).
Poleg tega pa se podjetjem za obveščanje s trženjem 3.0 ponujajo tudi pro-
mocijski e-maili in elektronske novice. Spletno trženje je prav tako tesno
povezano z obdobjem e-komerciale. Preko spletnih platform imajo stran-
ke možnost nakupa dobrin in storitev. Takoj ko se uporabnik registrira na
platformo, podjetje pridobi dostop do kupca in lahko tako poveže njegove
specifične ter individualne potrebe glede na njegovo obnašanje.

Ko se kupec registrira na platformo in ko mu je izdana kartica zvestobe,
podjetje s tem pridobi dostopni ključ do njegovih podatkov. Informacije,
ki so pridobljene iz kupčevih podatkov, so nujno orodje, ki pripomore k
temu, da se podjetje razlikuje od konkurence. Poleg kupčevega obnašanja
pa uporaba kartic zvestobe, kot je npr. Payback, ponuja tudi vpogled v na-
kupne navade kupca v povezavi z drugimi izdelki. To razvijalcem omogoča
jasno sliko glede tega, kakšnega tipa je kupec in kakšne so njegove navade.
Posledično se vzpodbujajo nakupi preko raznih e-kuponov.

Kot je že omenjeno, je interakcija s kupci še posebej pomembna za na-
daljnji razvoj znotraj trženja 3.0 in 4.0; omogočena je preko uporabe raznih
kanalov socialnih omrežji. Po eni strani so podjetja in izdelki lahko pred-
stavljeni preko socialnih omrežij, kot sta Facebook ali LinkedIn. Po drugi
strani pa so spletni forumi in družbe lahko uporabljeni za doseganje efek-

112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117