Page 119 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 119
Poslovne priložnosti

osredotočili na inovacijske procese, orodja in osnovne korake, ki bi jih bilo
potrebno izvesti za transformacijo idej v končne tržne produkte:

– inovacijske cilje in strategije,
– razvoj inovativne organizacije in kulture,
– proces inovacije (prepoznavanje problema/priložnosti, ponovno de-

finiranje problema, prototipiranje, testiranje idej in izbor),
– raziskave in razvoj,
– zaščito intelektualne lastnine,
– kako financirati inovacije,
– proizvodnjo,
– trženje.

Področje trženja je predmet velikih sprememb tako zaradi digitalne pre-
obrazbe kot tudi zaradi uporabe socialnih medijev. Potrošniki ne iščejo več
le izdelka za preprosto uporabo. Namesto tega bi želeli prispevati k njego-
vemu razvoju, radi bi, da je prilagojen njihovim potrebam in obenem želijo
interakcijo z njim. Poleg tega pa iščejo tudi načine za ocenjevanje izdelka in
to, da lahko delijo svoje izkušnje v zvezi z njegovo uporabo. Preko uporabe
socialnih medijev in novih tehnologij tako izdelki kot tudi razvojni in pro-
izvodni procesi postajajo transparentnejši. Podjetja potrebujejo znanje o
kupcih in trgih, ki pa se ga lahko uporabi za optimiziranje njihove ponud-
be in za to, da se le-to prilagodi različnim ciljnim skupinam. Trženje 4.0
torej pomeni integracijo kupca v marketinški proces preko sodelovanja. Pa-
metno trženje pomeni razširitev potrošniško osredotočenega spletnega in
nespletnega trženja preko integracije tehnologij za interakcijo s kupci kot
tudi integracijo digitaliziranih procesov in uporabe podatkov za doseganje
optimizacije, prožnosti in personalizacije kupčevega stika z izdelkom.

Tradicionalno trženje je trikotnik, ki vključuje blagovno znamko, pozici-
oniranje in diferenciacijo. Trženje 4.0 ta trikotnik razširja na četrto dimen-
zijo – izkušnjo in interakcijo z znamko. Predvsem pa je pri tej interakciji
pomembna izkušnja kupca.

V okolju, kjer se lahko vsako podjetje, vsaka blagovna znamka in vsak
izdelek primerjajo s konkurenco v svetovnem merilu, je ključnega pomena,
da je trženje specifično naravnano na ciljne skupine in da sodeluje s kupci.
To mu omogočajo razni kanali socialnih medijev, kot je opisano v poglavju
5.5.

Pametna industrija pomeni višjo stopnjo integracije vrednostne verige z
uporabo novih povezovalnih tehnologij, ki dovoljujejo sodelovalno dizaj-

119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124