Page 113 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 113
Poslovne priložnosti

tivnih stikov z javnostjo pri razločnih temah ali za izmenjavo informacij z
različnimi ciljnimi skupinami. Spletni mediji, na katerih se delijo platfor-
me, npr. YouTube, Instagram in SlideShare, podjetjem omogočajo, da se ti
preko spleta predstavijo na razumevajoč način s pomočjo uporabe različ-
nih medijskih orodij, kot so slike, videi ali pripovedovanje zgodbe. Vsebi-
na igra ključno vlogo, kar se tiče pogojev primerne prezentacija podjetja ali
izdelka. Blogi so prav tako nadaljnja področja socialnega medijskega trže-
nja. V vsebini podjetniškega bloga se lahko predstavijo specifični dogodki
in se lahko pridobijo ugodnosti preko izmenjave. Storitve mikroblog, kot
je Twitter, ki omogoča samo določeno število znakov, pa omogočajo hitro
izmenjavo z uporabniki; npr. usmerjanje pozornosti v različne storitve ali
informacije o tekočih dogodkih, o novih izdelkih ali o določenih aktivno-
stih podjetja.

Storitve takojšnjega sporočanja, kot so Facebook, Messenger, WhatsApp
ali Snapchat, prav tako omogočajo stik z uporabniki in prenos teksta, slik,
video- ali avdiodatotek uporabnikom.

Z razvojem neprestano povezane spletne družbe se povečuje tudi pomen
mobilnega trženja. Število različnih aplikacij, ki se lahko uporabljajo po ce-
lem svetu na pametnih telefonih, se je v zadnjih letnih krepko povečalo.
Aplikacije dovoljujejo sme-som da se ti predstavijo na različne načine ali da
preusmerijo pozornost nase. Poleg tradicionalne komunikacije s pritegova-
njem, ki meji na podlagi tega, da uporabnika aktivno zanimajo informacije
na internetu, pa se trend trenutno premika tudi na t. i. metode potiska,
kot so osebni oglaševalski panoji ali osebna sporočila. Brez da bi uporab-
nik sploh kaj počel, prejme glede na svoj profil pasivno oglaševanje.

Preko spletnega marketinga in še posebej preko interakcije na socialnih
omrežjih podjetja in kupci prihajajo v tesen stik drug z drugim. Podjetja
in njihove dejavnosti, izdelki ali oglaševalna sporočila so lahko deležni ko-
mentarjev tako samega podjetja kot tudi kupcev ali tretje osebe, ki ima in-
teres. To podjetjem omogoča neposredno komunikacijo s posamezniki ali
s celo skupnostjo. Poleg tega pa lahko spletno trženje poveže različne plat-
forme in spletne strani ter tako doseže širšo distribucijo sporočil različnim
uporabnikom. Poleg tega pa mreženje posameznikov z raznimi skupnostmi
omogoča podporo t. i. viralnega trženja. To je lahko tudi aktivno promovi-
rano s strani podjetji. Preko deljenja informacij o podjetju ali izdelku lahko
kupci npr. dobijo ponudbo storitve, ki pa jo lahko nato uporabijo ali pa jim
ta omogoča sodelovanje v nagradnih igrah itd. Istočasno pa se lahko dela z
analizo obnašanja različnih kupcev na področju optimiranja komunikacije
s kupci ali zadržanja iniciative. Oglaševanje je lahko nanešeno na bolj ciljni

113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118