Page 114 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 114
dra Verweij in José Laan

način, da se izognemo nepotrebnemu raztresenemu oglaševanju. Mobilno
trženje je še posebej primerno za usmerjanje kupcev k ponudbam v njiho-
vi bližini, ko je aktivirana njihova funkcija za lokacijo. Tako se lahko kupce
ozavesti o tradicionalnih trgovinah, ki niso na spletu.

Poleg dejavnosti, ki so vidne končnim uporabnikom, lahko podjetja iz-
vajajo tudi dodatne storitve v ozadju, z optimizacijo svoje marketinške de-
javnosti. Ključne besede se lahko shranijo znotraj spletnega iskanja oglaše-
vanja. Če uporabnik vnese določene besede v spletni brskalnik, se te shra-
nijo kot ključne besede, nato pa bodo pomembne spletne strani prikazane
uporabniku. Podjetja bi morala previdno preučiti, katere besede in fraze
bi lahko uporabniki potencialno uporabljali in katere besede naj shrani-
jo kot ključne. Tako uporabniku ni znano, zakaj je njemu ali njej prikaza-
no določeno oglaševanje ali iskalni rezultat. Znotraj konteksta spletnega
brskalnika optimizacije lahko podjetja uporabijo organske zadetke, da se
pojavijo na prvih straneh najpogostejših spletnih brskalnikov, kot so Goo-
gle, Yahoo! ali Bing. Poleg tega pa spletni brskalniki ponujajo tudi robote z
različnimi faktorji, ki običajno niso povsem transparentni. Poleg ključnih
besed pa pomembno vlogo igrajo tudi drugi faktorji. Ti vsebujejo vsebino
(kakovosti, pomembnost, itd.), izkušnjo uporabnika, dejavnosti na spletni
strani (kliki, kako dolgo ostanejo uporabniki, stanje odboja), odziv zasno-
ve spletne strani, povezav, socialnih omrežji (Melnik, 2017). Preko pove-
zovanja marketinga različnih podjetji pa imajo ta priložnost oglaševanja
na spletnih straneh posrednikov. Če je spletno oglaševanje uspešno (kliki,
prodaje, itd.), ponudnik spletnega oglaševalskega prostora prejme plačilo.
Podatke je možno pridobiti preko vseh vidnih in nevidnih spletnih marke-
tinških dejavnosti, ki pa se jih nato lahko neprestano ocenjuje. V kontekstu
spletnih analiz se ocenjuje obnašanje uporabnikov na posameznih spletnih
straneh, medtem ko spletni monitoring na metanivoju sledi prisotnosti
podjetja na spletu. Poleg tega pa so komentarji analize in faktorji, kot so
komentarji o produktih ali podjetjih, tudi povezani s prognozo morebitnih
trendov in so prav tako pomembni, saj lahko omogočijo izražanje pritožb,
predlogov za razvoj izdelka ali pa druga izražanja mnenj uporabnikov. Kot
je opisano zgoraj, je ogromna količina podatkov v različnih formatih (te-
ksti, slike, avdio, video) proizvedena preko raznih spletnih priložnosti, ki
se jih da oceniti z uporabo primernih sistemov. Tako so vsebine lahko npr.
analize obsežnih podatkov, objave na socialnih omrežjih, videoposnetki na
YouTubu ipd. To se imenuje tudi ciljanje. Poleg tega pa glede na profile upo-
rabnikov podjetja svoje oglaševanje optimizirajo oglaševanje preko t. i. ča-
sovnega oglaševanja ali dajanja pobude ob pravem času. To pomeni, da je

114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119