Page 118 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 118
dra Verweij in José Laan

– s prispevanjem k reševanju socialnih težav z uporabo pametnih teh-
noloških rešitev.

Digitalizacija izdelkov in pametni inženiring lahko vodita do zasnove in
proizvodnje stranki specifičnih (modularnih) izdelkov pri hitrosti in po ce-
ni, sicer značilni za izdelke množične proizvodnje. To bo proizvedlo veliko
informacij in podatkov, ki se lahko uporabijo za izboljševanje že obstoje-
čih izdelkov in storitev ter za to, da se razvijejo nove ponudbe, prilagojene
kupcu. Ponudba dodatnih storitev, popolnih rešitev ali celo izdelkov kot
storitev bo razbremenila kupce in lahko za proizvodna podjetja generira
velik del dobička.

Pametni modeli prihodkov obstoječe modele združujejo z novimi teh-
nološkimi možnostmi. Z definiranjem izdelkov na drugačen način se lah-
ko dodajo ali ustvarijo nove storitve. Pomislite na leasing, zavarovanje ali
logistične storitve. Zaradi povezovanja izdelkov, strojev in podatkov s po-
močjo pametnih modelov, kot so dinamične cene, plačilo po porabi (angl.
pay-per-use) ali plačilo za odobreni izdelek (angl. pay per approved product),
bodo ti modeli vse pogosteje uporabljeni v industriji. To pa bo podjetjem
omogočalo veliko stopnjo ustvarjalnosti pri dodajanju vrednosti s pomočjo
(kombinacije) izdelkov, storitev ali aplikacij.

Tržne strategije in portfelji izdelkov, prilagojeni prihodnosti, se ustvar-
jajo z združitvijo dveh prepletajočih se glavnih sil: spodbujanja novih teh-
nologij (angl. technology push) in povpraševanja na trgu (angl. market pull).
Pri tem vodilo za efektiven in pameten management izdelkov predstavlja-
jo nenehne raziskave mnenja kupcev in inovacije, temelječe na najsodob-
nejših tehnologijah. Z neprestanim spreminjanjem kupčevih potreb in s
skoraj nešteto tehničnimi možnostmi za izpolnjevanje le-teh bosta ma-
nagement in razvoj izdelkov dobila karakteristike inovacijskega manage-
menta.

Inovacija vključuje razvoj novega izdelka in storitve, novih funkcij že ob-
stoječih izdelkov in storitev, novih načinov za izdelavo ali prodajo le teh ali
pa oblikovanje drugačnega pristopa h kateremukoli drugemu procesu zno-
traj podjetja. Popolnoma novi načini poslovanja se pogosto imenujejo novi
poslovni modeli. Inovacijske aktivnosti prinašajo najvišje vrednosti, če so
te uravnovešene in če naslavljajo drugačne tipe inovacij: izdelke in storitve,
procese, marketing in organizacijo.

Natančno določen postopek vzpostavitve ali izboljšanja inovacije zno-
traj organizacije sicer ne obstaja. Je pa veliko elementov in konceptov, ki
lahko podjetjem pomagajo doseči inovativni pristop. V poglavju 5.4 smo se

118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123