Page 121 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 121
hodnji izzivi managementa 4

Joseba Sainz de Baranda in Eva Arrilucea

Če so prejšnja poglavja obravnavala današnje in jutrišnje izzive, pa to po-
glavje predstavlja pogled v bližnjo prihodnost. Dotika pa se več področ-
jih managementa podjetja, kot so: management poslovnega modela, izzivi
zaposlovanja in človeških virov ob novi tehnološki realnosti ter izzivi sode-
lovanja. Ne smemo pozabiti tudi na pravne vidike, ter spremljanje in nad-
zorne funkcije. Glede na korona virus vidimo, da izzivi bližnje prihodnosti
lahko zelo hitro postanejo izzivi sedanjosti. Šole, podjetja in vsa družba,
tako na nacionalnem in globalnem nivoju se mora tako rekoč čez noč soočiti
in prilagoditi na tektonske premike. Tako pri izobraževanju, raziskovanju
kot delu in vodenju gospodarstva »iz domačega naslonjača« oz. samoizo-
lacije. In verjamemo, da bo tako nastala marsikatera dobra praksa, ki se
bo tudi ohranila.

4.1 Uvod in cilji poglavja

To poglavje analizira glavne izzive managementa, s katerimi se podjetja
soočajo v okviru četrte industrijske revolucije, za katero je značilen izbruh
novih industrijskih in komunikacijskih tehnologij. Te občutno povečujejo
stopnjo odvisnosti med komponentami, ki so del proizvodnega postopka.

Četrta industrijska revolucija lahko izboljša prožnost in produktivnost
podjetij, hkrati pa prinaša tveganja za konkurenčnost, trge dela in družbo.
Ker je podpora najvišjega vodstva bistvena za spodbujanje industrije 4.0,
management pa je osrednji proces podjetja, spremembe v managementu
vplivajo na vse glavne organizacijske procese in vse komponente poslovne-
ga modela, kot so ponudba vrednosti, glavne dejavnosti, odnos z deležni-
ki, tehnologija in sposobnost absorpcije inovacij, organizacijska struktura,
kultura podjetja in celo obvladovanje tveganj.

To poglavje se osredotoča na izzive na področju zaposlovanja glede na de-
mografsko stopnjo zaposljivosti, izgubo delovnih mest in ustvarjanje no-
vih delovnih mest zaradi tehnoloških sprememb kot tudi na management
človeških virov, katerega cilj je razviti visoko kvalificirano in predano de-
lovno silo za doseganje ciljev podjetja.

121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126