Page 124 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 124
eba Sainz de Baranda in Eva Arrilucea

Slika 4.3 Elementi, ki sestavljajo poslovni model (prirejeno po Christian Arnold, 2016)

nja, povezanega z managementom pa tudi s proizvodnjo. Vpliv analize po-
datkov znotraj podjetja je ogromen: podatki lahko zagotovijo informacije
za finančno načrtovanje, prestrukturirajo vrednostno verigo, izberejo no-
ve partnerje, ponovno opredelijo zastavljene cilje, razvijejo nove izdelke in
storitve idr. Velik izziv za menedžerje je razvoj prilagodljivega načina vo-
denja, ki bi omogočal uravnoteženo avtomatizacijo s povpraševanjem po
variacijah, obenem pa ohranjal kakovost izdelka.

V vsakem primeru uporaba tovrstnih orodij (kot gonilna sila sprememb)
implicira, da bi spremenili sedanje poslovne modele, upoštevajoč dejstvi,
da:

– morajo podjetja imeti jasno in diferenčno opredeljeno ponudbo vre-
dnosti ter

– spremembe vplivajo na vsa področja in procese v podjetju (strateške,
operativne in podporne procese).

V kontekstu industrije 4.0 je najvplivnejša komponenta poslovnih mo-
delov ponudba vrednosti, zlasti zaradi uvedbe interneta stvari in analize
obsežnih podatkov (Christian Arnold, 2016). Druga najvplivnejša kompo-
nenta so ključne pristojnosti, tretja pa medsektorski odnos.

Poleg tega industrija 4.0 omogoča poslovne modele, ki se poslužujejo
množičnega prilagajanja (kot so montažne linije izdelkov za več modelov
izdelka ali mešani modeli montažne linije z različnimi izdelki, sestavljeni-
mi na isti liniji) in s tem namenom vključujejo nove oblike managementa
podatkov, nove organizacijske strukture in novo digitalno usmerjeno kulturo.
Prehod od množične proizvodnje na množično prilagajanje je vključeval
veliko bolj integrirane vrednostne verige in prevzemanje novih tehnologij,
ki podjetju omogočajo sooblikovanje in soustvarjanje. Hkrati lahko zmanj-

124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129