Page 125 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 125
Prihodnji izzivi managementa

Slika 4.4 Povezovanje vzdržnosti in industrije 4.0 do poslovnega modela
(prirejeno po Man idr., 2017)

šani stroški uvedbe novih izdelkov pomenijo nove poslovne priložnosti in
višjo raven produktivnosti. Nenazadnje velja omeniti tudi ogromen pri-
tisk, ki ga prispeva vključitev socialnih in okoljskih dejavnikov v novo gene-
racijo poslovnih modelov (Stubbs in Cocklin, 2008), ob upoštevanju novih
dejavnikov, kot so prakse oblikovanja izdelkov, zastarelost, vnos energije
in vode, trajnostne inovacije, vpliv dejavnosti na naravne vire in podnebje,
ravnanje z odpadki in drugo.

Naslednji dejavnik, ki ga je treba upoštevati pri razvoju novih poslov-
nih modelov, je model storitvizacije ali proizvodnje kot storitve, ki predsta-
vlja konkurenčen pristop za povečanje dodane vrednosti in učinkovitejšo
rabo virov. Tehnologija omogoča optimizacijo proizvodnih sistemov glede
stroškov, zanesljivosti, časa, kakovosti in učinkovitosti. Distribuirana pro-
izvodnja, virtualni dejavniki in vključevanje storitev v nove kombinacije
izdelkov in storitev ponujajo nove priložnosti za manjša podjetja z znatni-
mi ovirami za vstop na trg (European Commission, b. l.). Virtualne tovarne
in mikrotovarne predstavljajo zgolj dva primera novih poslovnih modelov,
ki izhajata iz integracije vseh novih dejavnikov.

Drugi ključni vidik je management tveganj v okviru industrije 4.0, saj je

125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130