Page 146 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 146
nluca Rossi

– pokazati, zakaj bi morale visokošolske izobraževalne ustanove in
m sp sodelovati: v tem podpoglavju bodo predstavljene vloge univerz
in podjetij ter prednosti in slabosti tega sodelovanja,

– predstavitvi model sodelovanja med visokošolskimi izobraževalnimi
ustanovami in podjetji, ki je prilagojen projektu sm eart,

– predstaviti primere najboljših praks modelov sodelovanja med viso-
košolskimi izobraževalnimi ustanovami in podjetji na področju pa-
metne industrije na evropski ravni.

5.2 Opredelitev modela sodelovanja med visokošolskimi
izobraževalnimi ustanovami in podjetji

Kot sodelovanje med univerzami in podjetji definiramo vse vrste neposre-
dnih in posrednih, osebnih in neosebnih interakcij med visokošolskimi iz-
obraževalnimi ustanovami in podjetji za vzajemno in obojestransko korist,
katerih cilj sta izmenjava znanja v inovacijskih procesih ter prenos tehnolo-
gije intelektualne lastnine, publikacij, skupnih raziskav, mobilnosti in us-
posabljanja (European Commission, 2011).

Bistvo uspešnega sodelovanja med visokošolskimi izobraževalnimi usta-
novami in podjetji je medsebojno razumevanje in upoštevanje ciljev drug
drugega, medsebojno pa lahko sodelujejo na naslednja načina:

– podjetja znanja, ki jih razvije akademski raziskovalec, uporabijo za
razvoj inovacij;

– univerze znanja podjetja uporabijo za namene izobraževanja in na-
daljevanje raziskav.

Tesno sodelovanje visokošolskih izobraževalnih ustanov in m s p lahko
univerzam pomaga pri povečanju zmogljivosti za prenovo in obnovo raz-
iskav, podjetjem pa pri pridobivanju in ohranjanju konkurenčnosti nacio-
nalnega gospodarstva, prispeva h gospodarskemu razvoju na različnih rav-
neh (regionalni, nacionalni in evropski) in izpolnjuje zahteve trga dela za
zagotavljanje ustreznejšega znanja in spretnosti. Dejavniki, ki vplivajo na
model sodelovanja med univerzami in podjetji, so naslednji:

– Razmerje med univerzo in podjetjem: visokošolske izobraževalne
ustanove in podjetja delujejo v sodelovanju in vzajemno koristnem
odnosu. Na splošno je medsebojno zaupanje v sodelovanje med uni-
verzami in podjetji večje v velikih podjetjih (sledijo jim srednje velika
in mala podjetja), ki so bolj pripravljena sodelovati z visokošolskimi

146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151