Page 147 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 147
Sodelovanje med visokošolskimi izobraževalnimi ustanovami in podjetji

izobraževalnimi ustanovami. Njihovo sodelovanje je pogosto dolgo-
trajno, kar omogoča oblikovanje zaupanja in zavezanosti med dve-
ma zainteresiranima stranema. Vzajemno zaupanje in zavezanost je
dejavnik, ki v veliki meri spodbuja sodelovanje z univerzami med
tistimi podjetji, ki že imajo velik obseg tovrstnega sodelovanja.
– Stebri sodelovanja med univerzami in podjetji: strategije, strukture
in pristopi, dejavnosti, okvirni pogoji.
– Ovire, gonilne sile in situacijski dejavniki, ki vplivajo na sposobnost vi-
sokošolskih izobraževalnih ustanov za sodelovanje:

1. Gonilne sile, ki pospešujejo sodelovanje med podjetji in visokošol-
skimi ustanovami, so naslednje:

– obstoj medsebojnega zaupanja in zavezanosti,
– obstoj skupnih motivov,
– predhodni odnosi z visokošolskimi izobraževalnimi ustanova-

mi,
– interes visokošolskih izobraževalnih ustanov za dostop do

praktičnega znanja,
– geografska bližina visokošolskih izobraževalnih ustanov,
– dostop do raziskovalnih in razvojnih zmogljivosti visokošolske

izobraževalne ustanove,
– finančna sredstva za delo z visokošolskimi izobraževalnimi

ustanovami,
– prilagodljivost visokošolskih izobraževalnih ustanov.

2. Glavne ovire, s katerimi se podjetja srečujejo v sodelovanju z viso-
košolskimi izobraževalnimi ustanovami, so:

– birokracija znotraj ali zunaj visokošolske izobraževalne usta-
nove: birokracija na univerzi je pomembna in včasih zahteva-
ne formalnosti vzamejo preveč časa, kar lahko v nekaterih pri-
merih upočasni, ali celo ustavi sodelovanje; birokracija zahteva
veliko časa, česar si hitro spreminjajoči trg dela ne more privo-
ščiti,

– različni časovni okvirji med visokošolskimi izobraževalnimi
ustanovami in podjetji,

– težave pri iskanju ustreznih oseb znotraj visokošolskih izobra-
ževalnih ustanov,

– različne motivacije in vrednote med visokošolskimi izobraže-
valnimi ustanovami in podjetji: različne metode komuniciranja
in jezikovne ovire med tema dvema sektorjema,

147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152