Page 150 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 150
nluca Rossi

– Sistemi visokošolskega izobraževanja niso organizirani in financirani
na način, ki bi omogočal najboljše rezultate. Financiranje in sistemi
kakovosti premalo spodbujajo osebje in vodje institucij, da bi zagoto-
vili dobro poučevanje, sodelovali s podjetji na področju inovacijskih
projektov in vzpostavili povezave z družbo (European Commission,
2017).

V skladu s strateškim načrtom Evropa 2020, lizbonsko agendo in agen-
do posodobitve evropskih univerz je Evropska unija priznala pomen vloge
visokošolskih izobraževalnih ustanov (prek izobraževanja, raziskav in ino-
vacij) pri prenosu znanja na družbo in njihovem bistvenem prispevku h
konkurenčnosti Evrope. Potreba po tesnejšem sodelovanju med univerza-
mi in poslovnim svetom je jasna, saj je ub c dokazal, da zagotavlja vrsto
prednosti in ugodnosti za visokošolske izobraževalne ustanove, študente,
podjetja in družbo.

Evropska komisija podpira povezave med visokošolskim izobraževanjem
in podjetji, na evropski ravni, s številnimi pobudami. Tesnejše povezave
med podjetji in akademskim svetom:

– spodbujajo prenos in izmenjavo znanja,
– ustvarjajo dolgoročna partnerstva in priložnosti.

5.4 Spodbujanje inovacij, podjetništva in ustvarjalnosti
Evropska komisija spodbuja sodelovanje med univerzami in podjetji z dve-
ma pomembnima pobudama:

1. k a 2 Sodelovanje za inovacije in izmenjavo dobrih praks – koalicije zna-
nja v okviru programa Erasmus+. S sredstvi, rezerviranimi za ta pro-
gram, imajo visokošolske izobraževalne ustanove in m s p možnost
sodelovanja za:

– spodbujanje inovativnosti v visokošolskih izobraževalnih ustano-
vah ter malih in srednje velikih podjetjih pri razvoju in izvajanju
novih metod poučevanja in učnih metod (kot so novi multidisci-
plinarni učni načrti, poučevanje, osredotočeno na učenca, ter pou-
čevanje, ki temelji na reševanju problemov); organiziranje nadalj-
njih izobraževalnih programov in dejavnosti s podjetji ter znotraj
njih; razvoj rešitev za zahtevna vprašanja, inovacije izdelkov in po-
stopkov, ki vključujejo vse akterje;

150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155