Page 148 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 148
nluca Rossi

– omejena sposobnost prenosa znanja,
– trenutna finančna kriza.
3. Situacijski dejavniki, ki vplivajo na obseg opravljenega sodelova-
nja med univerzami in podjetji, so starost, spol, delovna doba na
visokošolskem zavodu, delovna doba v podjetju (angl. years in bu-
siness), vrsta visokošolske izobraževalne ustanove, sektor podjetja
in država.

Obstaja 8 različnih načinov sodelovanja visokošolskih izobraževalnih
ustanov in podjetij:

1. sodelovanje na področju raziskav in razvoja,
2. mobilnost akademikov,
3. mobilnost študentov,
4. komercializacija rezultatov raziskav in razvoja,
5. razvoj in izvajanje učnega načrta,
6. vseživljenjsko učenje,
7. podjetništvo,
8. management.

Uspešno sodelovanje visokošolskih izobraževalnih ustanov, v sinergij-
skih odnosih z vladami in podjetji, velja za idealno gonilo gospodarstev in
družb, ki temeljijo na znanju. Sodelovanje med univerzami in podjetji pri-
naša koristi za vse akterje, ki so vključeni v model:

– za študente: izboljšanje učenja (angl. learning experience), povečanje
spretnosti in razvoj diplomantov, izboljšanje zaposljivosti bodočih
diplomantov;

– za visokošolske izobraževalne ustanove: doseči poslanstvo visokošolske
izobraževalne ustanove; povečanje ugleda akademikov na teh pod-
ročjih; izboljšanje raziskav;

– za podjetja: izboljšanje uspešnosti poslovanja;
– za družbo: izboljšanje lokalnega zaposlovanja, doseči korist za lokalno

industrijo, izboljšanje regionalne produktivnosti; ustvarjanje različ-
nih socialnih in rekreacijskih koristi.

Nekateri rezultati, ki jih je mogoče pripisati uspešnemu sodelovanju med
univerzami in podjetji, vključujejo izboljšanje izobraževanja in prihodnjih
zaposlitvenih možnosti za študente, izpeljavo raziskavo v okviru visoko-
šolskih izobraževalnih ustanov ter prenos znanja in raziskav v skupnost.

148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153