Page 69 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 69
Proizvodnja

Preglednica 2.4 Platno poslovnega modela

Delitev Za koga ustvarjamo vrednost? Kdo so naše najpomembnejše stranke?
odjemalcev
Odnosi z Kakšno vrsto odnosov vsak od naših odjemalskih segmentov pričakuje
odjemalci od nas? Katere smo ustanovili? Kako so povezani s preostalimi poslov-
nimi modeli? Kako dragi so?
Kanali
Skozi katere kanale želijo biti naši segmenti odjemalcev kontaktirani?
Predlogi Kako jih trenutno kontaktiramo? Kako so naši kanali povezani? Kateri
vrednosti najbolje delujejo? Kateri so najbolj stroškovno učinkoviti? Kako jih po-
vezujemo z rutinami strank?
Ključne
dejavnosti Kakšno vrednost zagotavljamo stranki? Katere izmed težav naših
Ključni viri strank pomagamo rešiti? Kakšen nabor izdelkov in storitev ponujamo
vsakemu odjemalcu? Katere potrebe strank zadovoljujemo?
Ključni/glavni
partnerji Katere ključne dejavnosti zahtevajo naši predlogi vrednosti? Naši ka-
nali distribucije? Odnosi s strankami? Tokovi prihodkov?
Struktura
stroškov Katere ključne vire zahtevajo naši predlogi vrednosti? Naši kanali dis-
Tok prihodkov tribucije? Odnosi s strankami? Tokovi prihodkov?

Kdo so naši ključni partnerji? Kdo so naši ključni dobavitelji? Katere
ključne vire pridobivamo od partnerjev? Katere ključne dejavnosti iz-
vajajo partnerji?

Kateri so najpomembnejši stroški našega poslovnega modela? Kateri
ključni viri so najdražji? Katere ključne dejavnosti so najdražje?

Za kakšno vrednost so naše stranke resnično pripravljene plačati? Za
kaj plačujejo zdaj? Kako trenutno plačujejo? Kako bi raje plačevali? Ko-
liko vsak tok dohodkov prispeva k skupnim prihodkom?

Opombe Lastna predstavitev na podlagi Osterwalder in Pigneur (2011).

razvit model zrelosti, ki je sposoben ne le določiti trenutnega stanja razvo-
ja z vidika i 4.0, temveč lahko izhaja tudi iz ukrepov, ki jih izvajajo m sp, da
bi dosegli višjo stopnjo zrelosti.

Na sliki 2.9 je model za pametni inženiring (m p i) omejen na 3 področja
oblikovanja, ki so posamezno definirana za sm eart (»ljudje, tehnologija,
organizacija«). Znotraj vsakega področja imamo različna posamezna pro-
cesna območja sm eart, npr. »izobraževanje« na področju »ljudje«. Nivoji
zmožnosti (nz) so kriteriji za oceno zrelosti posameznega procesnega ob-
močja. Pravzaprav so nz vnosi uporabnikov sm eart-ovega orodja stresni
test. Po uporabnikovem vnosu so nz z raznih področij oblikovanj smiselno
združeni s pomočjo logike za združevanje.

Končni rezultat agregacije je splošna stopnja zrelosti s z. s z je številka
ali koda, ki jo lahko uporabite za samodejno izdelavo nadaljnjih priporo-
čil za uporabnika. Opredelitev splošnih ukrepov ali priporočil podpira tudi

69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74