Page 71 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 71
Proizvodnja

Slika 2.10
Analiza kupčevih nalog (prirejeno po
Osterwalder idr., 2015)

3. Določitev (povprečnega) doseganja cilja (sz).
4. Razlaga rezultatov, npr. z mrežnimi diagrami.
5. Avtomatsko tvorjenje nasvetov za ustvarjanje naslednje večje sz.

Združevanje stopenj 1, 2 in 3: potenciali
V tej fazi (glej sliko 2.7) so podjetja že opravila dve pomembni nalogi: ana-
lizirala so povezave s svojimi strankami in konkurenti ter tako zajela, kako
se ustvarja dobiček. Poleg tega so ocenila stopnjo zrelosti v smislu i 4.0. Na
podlagi teh rezultatov je mogoče predlagati realistične scenarije v zvezi z
ustvarjanjem dobička ali – z drugimi besedami – za to, kako se lahko pod-
jetje poveča z uporabo i 4.0. Pri pripravi je potrebno upoštevati, da cilj te
faze ni doseči najvišje možne stopnje zrelosti v smislu i 4.0, ampak dose-
či raven, ki je potrebna za uresničevanje poslovnih ciljev in je dosegljiva z
razpoložljivimi viri.

Ker je kupce mogoče opisati kot srce podjetja, je pomembna globlja in po-
drobnejša analiza njihovih zahtev in želja, da bi odkrili potenciale in prila-
godili procese.

En od možnih pristopov je analiza kupčevih nalog, napora in koristi. Da
bi poudarili pomen vsakega od teh elementov, so ti pojasnjeni v primeru
stranke A, ki želi kupiti nov zvočni sistem (Osterwalder idr., 2015):

– Naloge kupcev se nanašajo na opravila, ki jih kupci želijo izvesti.
Ta opravila so lahko funkcijske, čustvene ali družbene narave. Npr.,
funkcijska naloga stranke A je poslušati glasbo, hkrati pa se s tem
želi sproščati (čustvena naloga), ali pa povabiti prijatelje in narediti
na njih dober vtis (družbena naloga).

– Trud kupcev opisuje ovire in težave, s katerimi se kupci srečujejo, ko
razrešujejo dotična opravila. Stranka A ima lahko težave z vklopom

71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76