Page 73 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 73
Proizvodnja

likosti in kompleksnosti. Če takšnih projektov podjetje še ni izvajalo, se
lahko uporabi programsko orodje, ki uporabi podatke drugih zaključenih
projektov v kombinaciji z matematičnimi računskimi procesi. Glavna pred-
nost programskega ocenjevanja stroškov je, da ima zmožnost upoštevanja
raznih negotovosti in spremenljivosti ter lahko tako proizvede natančnej-
še rezultate (Dumitrascu in Nedelcu, 2012).

Vodenje sprememb
V splošnem lahko uspešnim procesom sprememb v organizacijah sledimo
v treh značilnih fazah, ki jim pravimo odmrznitev, sprememba ter zamr-
znitev (Lewin, 1947).

V času odmrznitve morajo biti zaposleni seznanjeni z razlogi za spre-
membe v organizaciji. Ker je sprememba povezana z negotovostjo in tru-
dom zaposlenih, ki ne vidijo razloga in pomembnosti sprememb, verjetno
ne bodo vložili svojega časa ali znanja v procese sprememb. V najhujšem
primeru lahko pride do odpora, saj bi delavci, ki ne razumejo razlogov za
spremembe, raje videli, da stvari ostanejo takšne, kot so.

Razmišljati in sklepati je dobro na podlagi poslovnega modela, ki temelji
na prvi fazi okvirne strateške uredbe:

1. Kaj so aktualne ključne pomanjkljivosti?
2. Kakšni bodo rezultati, če se poslovanje nadaljuje brez sprememb?

Samo če vsi sodelujoči v organizaciji razumejo nujnost spremembe, bodo
pripravljeni sodelovati v procesu.

V fazi spremembe pa pride do dejanskih izboljšav. Kar se tiče strategij,
se izvedba sprememb začne pri tej razvojni fazi. Nove metodologije, na-
vade in vedenja morajo biti naučene in utrjene. Pomembno je razumeti,
da do sprememb ne pride kar čez noč in da bodo za prilagoditev nekateri
zaposleni potrebovali več časa kot drugi ali bodo celo morali na dodatno
izobraževanje.

Do zamrznitve pride, ko se novi postopki in ravnanja utrdijo in postanejo
nova norma. Pri utrditvi novih metodologij so lahko uporabni tudi sistemi
povratnih informacij in nagrad zaposlenim.

Izvedba
Splošno gledano se strategija izvedbe nanaša na dva različna elementa: pri-
lagoditev (npr. glede spretnosti zaposlenih, podjetniške kulture in organi-
zacijske strukture) in uporabo strategije na operativni ravni organizacije.

73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78